Jako jedna z místopředsedkyní parlamentní meziskupiny pro práva osob se zdravotním postižením tak Olga Sehnalová spolu s dalšími kolegy interpelovala v této věci Evropskou komisi. Podle směrnice 2009/136/ES by totiž členské státy měly zajistit, aby uživatelé se zdravotním postižením měli ke službám tísňového volání rovnocenný přístup jako ostatní. Odpověď na to, jak Komise plánuje řešit problémy, s nimiž se osoby se zdravotním postižením potýkají při využívání roamingových služeb na cestách do zahraničí, autoři otázky dostali dnes.
Komise přiznala, že si je vědoma technických obtíží spojených s přeshraničním využíváním tísňových SMS. Technické řešení, na němž je služba 112 SMS založena, podle ní zřejmě v současné době neumožňuje správně přeshraničně směrovat SMS do správného centra tísňového volání.
K hodnocení a přezkumu předpisového rámce pro elektronické komunikace, který obsahuje i směrnici o univerzální službě a právech uživatelů týkajících se sítí a služeb elektronických komunikací, Komise na konci loňského roku pořádala veřejnou konzultaci. Na základě informací získaných v této konzultaci Komise přislíbila předložit konkrétní návrhy na reformu tohoto rámce a zlepšení současné situace.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV