Konference zdůraznila důležitost spotřebitelského vzdělávání a výměnu zkušeností mezi zástupci příslušných ministerstev a dalších státních institucí, představiteli spotřebitelských organizací, organizátory projektů spojených se spotřebitelským vzděláváním i pedagogy středních a vysokých škol. Zahraniční pohled nabídla ředitelka spotřebitelské sekce příslušného ředitelství Evropské komise a také účastníci z Finska či Slovenska.
„Spotřebitelské vzdělávání od nejútlejšího věku je jednou z důležitých podmínek, aby ve společnosti byli vzdělaní a informovaní spotřebitelé, kteří jsou poučení o svých právech a nebojí se o ně přihlásit. Nenaletět podvodnému e-shopu nebo se nenechat odbýt při reklamaci by chtěl každý z nás, ale jak na to? Podle statistik patří Češi k evropskému podprůměru co do důvěry či uplatňování svých spotřebitelských práv. Musíme se proto ptát, jestli ve vzdělávání mladých spotřebitelů v ČR nemáme systémové mezery, a pokud ano, jak je odstranit,“ vysvětluje europoslankyně Olga Sehnalová, členka Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitele Evropského parlamentu.
Poslankyně za ČSSD Kateřina Valachová ke konferenci mimo jiné poznamenala: „Cílem vzdělávání jsou nejen vědomosti, ale také výchova sebejistého, kriticky myslícího člověka. Tedy i sebejistého a kriticky smýšlejícího spotřebitele. Již dnes nabízíme dětem ve školách širokou škálu znalostí z oblastí od finanční gramotnosti až po zdravou výživu. Takže máme vytvořený dobrý základ. A podporuji každou iniciativu a metodiku, která pomůže k tomu, aby ze současných dětí vyrostli zkušení zákazníci, kteří nebudou obětí obchodníků, ale jejich vyrovnaným partnerem.“
MUDr. Olga Sehnalová, MBA
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV