Konference zdůraznila důležitost spotřebitelského vzdělávání a výměnu zkušeností mezi zástupci příslušných ministerstev a dalších státních institucí, představiteli spotřebitelských organizací, organizátory projektů spojených se spotřebitelským vzděláváním i pedagogy středních a vysokých škol. Zahraniční pohled nabídla ředitelka spotřebitelské sekce příslušného ředitelství Evropské komise a také účastníci z Finska či Slovenska.
„Spotřebitelské vzdělávání od nejútlejšího věku je jednou z důležitých podmínek, aby ve společnosti byli vzdělaní a informovaní spotřebitelé, kteří jsou poučení o svých právech a nebojí se o ně přihlásit. Nenaletět podvodnému e-shopu nebo se nenechat odbýt při reklamaci by chtěl každý z nás, ale jak na to? Podle statistik patří Češi k evropskému podprůměru co do důvěry či uplatňování svých spotřebitelských práv. Musíme se proto ptát, jestli ve vzdělávání mladých spotřebitelů v ČR nemáme systémové mezery, a pokud ano, jak je odstranit,“ vysvětluje europoslankyně Olga Sehnalová, členka Výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitele Evropského parlamentu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV