Pro komunální volby v Praze se formují nová hnutí. O jakém jste doposud slyšeli?Anketa
Jeho záměrem je vybudování moderních přístavišť a mol, která by sloužila nejenom k přepravě osob, ale především k vytvoření podmínek pro přistávání lodí nejen výletních, ale také linkových, tranzitujících lodí, malých plavidel a také pro krátkodobá stání lodí návštěvníků. Návrh rozvoje podporoval Jan Skalický už jako někdejší šéf Ředitelství vodních cest.
„Mým cílem je využití řeky, tak jak je běžné v ostatních evropských metropolích. Smutnou ukázkou je např. Smíchovská náplavka. V části od Palackého mostu k Železničnímu mostu jde o naprosto zanedbanou lokalitu. Velkým a neřešeným problémem také je, kde vlastně končí odpady z desítek lodí nebo jakým způsobem se manipuluje s palivem. Potřebujeme místa, kde bude možno pohodlně natankovat a odevzdat odpad tam, kam patří. Řešením jsou kotviště včetně bezpečnostní vybavenosti a hygienického zázemí na plovoucích molech,“ říká Jan Skalický.
Koncepce počítá i s celou řadou volnočasových aktivit, jak celou lokalitu zatraktivnit. Celý projekt je navržen tak, aby v případě ohrožení povodní, mohl být v krátké době bezpečně zajištěn v souladu se zájmy hlavního města Prahy i Povodí Vltavy.
Strategie provozu náplavek a nábřeží v Praze:
- Přístav Praha – „nádraží“ pro lodní dopravu
- o terminál Na Františku
- o terminál Palackého náměstí
- v rámci náplavek budou primárně vymezeny „terminály“ s jednotlivými nástupy na lodě
- plavidla, kde nebude probíhat nástup cestujících, budou stát u nábřeží E. Beneše nebo v málo atraktivní části náplavek
- na každém terminálu budou nástupy pro:
- o pravidelnou linkovou plavbu v blízkosti metra
- linkovou plavbu směr Zoo, Slapy, Mělník apod.
- lodní tramvaj (rychlejší propojení lokalit)
- o individuální výletní plavby, objednané okružní plavby či nástupy pro autobusové zájezdy
- o kabinové (hotelové) lodě a ostatní
- o krátkodobé a střednědobé stání pro malá rekreační plavidla
V projektu se počítá nejenom s hygienickým zázemím, ale i vyřešením komunikační cesty k parkovišti pro osobní automobily, zajištěním stání pro malá rekreační plavidla včetně možnosti připojení na elektrickou energii při stání přes noc, pokladnami, čekárnami apod. Odjezdy všech lodí na nástupních místech a přístupech do terminálů budou probíhat na základě digitálního systému.
„Celá koncepce je vytvořena tak, aby byla řeka maximálně využita a došlo k výrazné a efektivní změně nevábného prostředí v blízkosti Vltavy. K tomu je nutná součinnost všech zainteresovaných stran,“ dodává Jan Skalický.
Jan Skalický je kandidátem na starostu Prahy 5 a předsedou dopravní komise politického hnutí PRO PRAHU. Celou svoji profesní kariéru se věnuje dopravě, územnímu rozvoji měst a vodních cest. V letech 2011 - 2013 působil ve funkci ředitele vodních cest ČR. Jeho cílem je pohnout s klíčovými projekty jako je Radlická radiála, Dvorecký most přes Vltavu, lanovka z Barrandova do Nových Butovic, dálniční známka pro Pražany apod.
Ing. Jan Skalický
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jan Skalický - profil