Skalický (Pro Prahu): Rozvoj pražských břehů potřebuje koncepci

23.09.2014 15:46

Unikátní část hlavního města a území s velkým potenciálem, to jsou pražské náplavky. Řadu let se vedou diskuze k jejich revitalizaci, modernizaci a plnohodnotnému využití nejen pro obyvatele Prahy, ale skutečný posun chybí.

Skalický (Pro Prahu): Rozvoj pražských břehů potřebuje koncepci
Foto: PRO PRAHU
Popisek: Jan Skalický

Anketa

Pro komunální volby v Praze se formují nová hnutí. O jakém jste doposud slyšeli?

7%
hlasovalo: 2309 lidí
S návrhem, jak pražské břehy co nejefektivněji využít přichází Jan Skalický, kandidát na starostu Prahy 5 za politické hnutí PRO PRAHU.

Jeho záměrem je vybudování moderních přístavišť a mol, která by sloužila nejenom k přepravě osob, ale především k vytvoření podmínek pro přistávání lodí nejen výletních, ale také linkových, tranzitujících lodí, malých plavidel a také pro krátkodobá stání lodí návštěvníků. Návrh rozvoje podporoval Jan Skalický už jako někdejší šéf Ředitelství vodních cest.

„Mým cílem je využití řeky, tak jak je běžné v ostatních evropských metropolích. Smutnou ukázkou je např. Smíchovská náplavka. V části od Palackého mostu k Železničnímu mostu jde o naprosto zanedbanou lokalitu. Velkým a neřešeným problémem také je, kde vlastně končí odpady z desítek lodí nebo jakým způsobem se manipuluje s palivem. Potřebujeme místa, kde bude možno pohodlně natankovat a odevzdat odpad tam, kam patří. Řešením jsou kotviště včetně bezpečnostní vybavenosti a hygienického zázemí na plovoucích molech,“ říká Jan Skalický.

Koncepce počítá i s celou řadou volnočasových aktivit, jak celou lokalitu zatraktivnit. Celý projekt je navržen tak, aby v případě ohrožení povodní, mohl být v krátké době bezpečně zajištěn v souladu se zájmy hlavního města Prahy i Povodí Vltavy.

Strategie provozu náplavek a nábřeží v Praze:

- Přístav Praha – „nádraží“ pro lodní dopravu

  • o terminál Na Františku
  • o terminál Palackého náměstí

- v rámci náplavek budou primárně vymezeny „terminály“ s jednotlivými nástupy na lodě
- plavidla, kde nebude probíhat nástup cestujících, budou stát u nábřeží E. Beneše nebo v málo atraktivní části náplavek
- na každém terminálu budou nástupy pro:

  • o pravidelnou linkovou plavbu v blízkosti metra
  1. linkovou plavbu směr Zoo, Slapy, Mělník apod.
  2. lodní tramvaj (rychlejší propojení lokalit)
  • o individuální výletní plavby, objednané okružní plavby či nástupy pro autobusové zájezdy
  • o kabinové (hotelové) lodě a ostatní
  • o krátkodobé a střednědobé stání pro malá rekreační plavidla

V projektu se počítá nejenom s hygienickým zázemím, ale i vyřešením komunikační cesty k parkovišti pro osobní automobily, zajištěním stání pro malá rekreační plavidla včetně možnosti připojení na elektrickou energii při stání přes noc, pokladnami, čekárnami apod. Odjezdy všech lodí na nástupních místech a přístupech do terminálů budou probíhat na základě digitálního systému.

„Celá koncepce je vytvořena tak, aby byla řeka maximálně využita a došlo k výrazné a efektivní změně nevábného prostředí v blízkosti Vltavy. K tomu je nutná součinnost všech zainteresovaných stran,“ dodává Jan Skalický.

Jan Skalický je kandidátem na starostu Prahy 5 a předsedou dopravní komise politického hnutí PRO PRAHU. Celou svoji profesní kariéru se věnuje dopravě, územnímu rozvoji měst a vodních cest. V letech 2011 - 2013 působil ve funkci ředitele vodních cest ČR. Jeho cílem je pohnout s klíčovými projekty jako je Radlická radiála, Dvorecký most přes Vltavu, lanovka z Barrandova do Nových Butovic, dálniční známka pro Pražany apod.

Ing. Jan Skalický

  • HPP
  • politické hnutí PRO PRAHU, kandidát na starostu Prahy 5
  • mimo zastupitelskou funkci

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jan Skalický - profil

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

věcná diskuze

Dobrý den, máte dojem, že se na půdě Sněmovny odehrává věcná diskuze? Já mám spíš dojem, že koalice ani diskutovat nechce, že si je jistá svou většinou a naopak opozice obstruuje (většinou až moc), aby se zviditelnila. Nějaký smysluplný dialog mezi vládou a opozicí nevidím a myslím, že je chyba na o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Schillerová (ANO): Třináct miliard korun Zbyněk Stanjura věnoval obchodním řetězcům

16:21 Schillerová (ANO): Třináct miliard korun Zbyněk Stanjura věnoval obchodním řetězcům

Projev na 103. schůzi Poslanecké sněmovny 21. května 2024 - návrh na projednání bodu, nazvaného Účet…