Všichni víme, jaká je dopravní situace v úseku této silnice komplikovaná. Komunikace tvoří průtah městem ve směru sever – jih a především v dopravní špičce je tu situace neúnosná,“ shrnuje stav poslanec Jiří Skalický (TOP09) a dodává: „O rozšíření této komunikace jsme usilovali řadu let a to i z pozice poslanců. Už v minulém volebním období, především díky iniciativě kolegy prof. Václava Cempírka, se nám podařilo do rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury prosadit tzv. řádek a v něm první desítky milionů na zahájení prací. Byl to první signál, že se může stavět.
Územní rozhodnutí stavby I/37 Pardubice – Trojice nabylo právní moci v prosinci roku 2006, o tři roky později bylo vydáno stavební povolení. Stavba byla rozdělena na dvě etapy. Ta první se týkala úpravy křižovatky u dostihového závodiště a lávky pro pěší a byla realizována v letech 2012 – 2013. Druhá, aktuálně probíhající část stavby, řeší dostavbu jízdního pásu k již existující silnici v sousedství rafinérie PARAMO.
Ve výstavbě je již obchvat sousedního města Chrudimi. Už do konce letošního roku by měl být zprovozněn úsek u Medlešic, v dalším roce by měla stavba pokračovat přeložkou silnice I/37 mimo město Slatiňany. Na stavbu tohoto obchvatu bylo územní rozhodnutí vydáno už v roce 2006, do roku 2010 bylo dokonce vykoupeno 10% pozemků potřebných pro výstavbu. Protože pak ale došlo k úpravě legislativy, bylo jednání s vlastníky dočasně pozastaveno. Na svém nedávném jednání se starostou města Slatiňany jsem se dozvěděl, že Ředitelství silnic a dálnic ČR pozemky znovu vykupuje, ale naráží na podobné problémy jako třeba u rychlostní sinice R35.
Majitelé pozemků totiž mohou v některých případech získat až šestnáctinásobek výkupní ceny formou výjimky ministra dopravy. V případě rychlostní silnice R35 v Pardubickém kraji by se to mohlo týkat až jednoho sta majitelů pozemků.
prim. PharmDr. Jiří Skalický, Ph.D.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: TOP 09