Sladkovská (Svobodní): Čeká nás další dopravní omezování Prahy. Už mě to přestává bavit

21.06.2015 14:06

Minulý týden jsem se s dalšími účastnila debaty organizované pobočkou Strany zelených o zklidňování dopravy na Praze 1 po otevření tunelu Blanka. V podstatě se jednalo o plánování uzavření Křížovnické a Karmelitské ulice. Mezi debatéry nechyběli představitelé AutoMatu, Matěj Stropnický, Kateřina Klasnová a senátor Václav Hampl. V publiku byli pak v opozici především členové Osbidu a Svobodných.

Sladkovská (Svobodní): Čeká nás další dopravní omezování Prahy. Už mě to přestává bavit
Foto: svobodni.cz
Popisek: Tereza Sladkovská, Svobodní

Dle Matěje Stropnického je pražský magistrát předloženému plánu na omezování dopravy příznivě nakloněn a otázkou zůstává jen to, kdy přesně k němu dojde.

O co tedy přesně jde? Dle úvodní prezentace je doprava centrem Prahy 1 na pokraji únosnosti a skoro 50% projíždějících tvoří tranzit, který by měla Blanka pomoci odklonit. Ideálně se pak mají tyto ulice po jejím otevření uzavřít. Dle současných výzkumů prý nehrozí, že by se doprava přelila do jiných částí, právě díky novému tunelu. Velké tepny Prahy 1 mají tak zůstat otevřené jen pro rezidenty a místní podnikatele.

Na námitku, že tragičnost tohoto nápadu nám ukázalo už jednou uzavření Smetanova nábřeží, bylo odpovězeno, že to byla nepovedená uzavírka právě proto, že se neuzavřel i průjezd přes Malostranské náměstí na druhém břehu Vltavy, tudíž doprava kolabovala a řidiči nebyli na tuto situaci připraveni.

Na můj dotaz, jak se plánuje realizace vjezdu jen pro rezidenty, bylo vysvětleno, že do ulic budou smět řidiči jen s místní parkovací kartou a že obyvatelé se soukromými parkovacími místy tuto kartu zdarma dostanou.

Dle mého názoru se nám na pražském zastupitelstvu tvoří za dveřmi jen další z dopravních průšvihů. Blanka je schopná možná odklonit tranzity, rozhodně to ale nebude spásný tunel pro ty, co potřebují jet do centra města autem.

Vjezd jen pro rezidenty v centru města je dalším "výtečným" nápadem. Budou stát na ulici trvale hlídky, jako je tomu na pěší zóně Václavského náměstí? Budou auta na místě otáčet nebo vjezd rovnou pokutovat? A co rodinní příslušníci rezidentů? Zákazníci nebo zaměstnanci podniků? Nebude to jen další výhodný byznys s parkovacími kartami?

A proč chceme vůbec uzavírat centrum a ideálně lidem automobilovou dopravu co nejvíce komplikovat, když dosud nemáme dostavěný ani vnější okruh?

S marnou nadějí čekám, jestli nebude snaha někdy vyřešit dopravní situaci i jinak, než jen tradičním zákazem vjezdu. Ta snaha dostat auta z pražských ulic mě už docela přestává bavit.

Tereza Sladkovská, místopředsedkyně Svobodných v Praze

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kolaja (Piráti): Konec opožděných plateb, nová směrnice pomůže hlavně malým a středním podnikům

12:12 Kolaja (Piráti): Konec opožděných plateb, nová směrnice pomůže hlavně malým a středním podnikům

Konec problémům s opožděnými platbami. To si europoslanci slibují od nové směrnice, kterou schválili…