Sladkovská (Svobodní): Čeká nás další dopravní omezování Prahy. Už mě to přestává bavit

21.06.2015 14:06 | Zprávy

Minulý týden jsem se s dalšími účastnila debaty organizované pobočkou Strany zelených o zklidňování dopravy na Praze 1 po otevření tunelu Blanka. V podstatě se jednalo o plánování uzavření Křížovnické a Karmelitské ulice. Mezi debatéry nechyběli představitelé AutoMatu, Matěj Stropnický, Kateřina Klasnová a senátor Václav Hampl. V publiku byli pak v opozici především členové Osbidu a Svobodných.

Sladkovská (Svobodní): Čeká nás další dopravní omezování Prahy. Už mě to přestává bavit
Foto: svobodni.cz
Popisek: Tereza Sladkovská, Svobodní

Dle Matěje Stropnického je pražský magistrát předloženému plánu na omezování dopravy příznivě nakloněn a otázkou zůstává jen to, kdy přesně k němu dojde.

O co tedy přesně jde? Dle úvodní prezentace je doprava centrem Prahy 1 na pokraji únosnosti a skoro 50% projíždějících tvoří tranzit, který by měla Blanka pomoci odklonit. Ideálně se pak mají tyto ulice po jejím otevření uzavřít. Dle současných výzkumů prý nehrozí, že by se doprava přelila do jiných částí, právě díky novému tunelu. Velké tepny Prahy 1 mají tak zůstat otevřené jen pro rezidenty a místní podnikatele.

Na námitku, že tragičnost tohoto nápadu nám ukázalo už jednou uzavření Smetanova nábřeží, bylo odpovězeno, že to byla nepovedená uzavírka právě proto, že se neuzavřel i průjezd přes Malostranské náměstí na druhém břehu Vltavy, tudíž doprava kolabovala a řidiči nebyli na tuto situaci připraveni.

Na můj dotaz, jak se plánuje realizace vjezdu jen pro rezidenty, bylo vysvětleno, že do ulic budou smět řidiči jen s místní parkovací kartou a že obyvatelé se soukromými parkovacími místy tuto kartu zdarma dostanou.

Dle mého názoru se nám na pražském zastupitelstvu tvoří za dveřmi jen další z dopravních průšvihů. Blanka je schopná možná odklonit tranzity, rozhodně to ale nebude spásný tunel pro ty, co potřebují jet do centra města autem.

Vjezd jen pro rezidenty v centru města je dalším "výtečným" nápadem. Budou stát na ulici trvale hlídky, jako je tomu na pěší zóně Václavského náměstí? Budou auta na místě otáčet nebo vjezd rovnou pokutovat? A co rodinní příslušníci rezidentů? Zákazníci nebo zaměstnanci podniků? Nebude to jen další výhodný byznys s parkovacími kartami?

A proč chceme vůbec uzavírat centrum a ideálně lidem automobilovou dopravu co nejvíce komplikovat, když dosud nemáme dostavěný ani vnější okruh?

S marnou nadějí čekám, jestli nebude snaha někdy vyřešit dopravní situaci i jinak, než jen tradičním zákazem vjezdu. Ta snaha dostat auta z pražských ulic mě už docela přestává bavit.

Tereza Sladkovská, místopředsedkyně Svobodných v Praze

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomio Okamura byl položen dotaz

bydlení

Stát musí převzít plnou odpovědnost za bytovou politiku a zajistit pro mladé lidi dostatečné kapacity cenově dostupného bydlení. Co touto vaší větou přesně myslíte? A jaká cena za bydlení je podle vás v pořádku? A jak byste řešili problém, že na řadě míst, kde je největší poptávka po bydlení, není u...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Válek: Důrazně doporučujeme očkování proti chřipce a covidu

21:03 Ministr Válek: Důrazně doporučujeme očkování proti chřipce a covidu

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k očkování.