Šorfová (ODS): K dostavbě Pražského okruhu

28.09.2016 12:17

Proč jednoznačně podporuji rychlou dostavbu Pražského okruhu (SOKP), a to v trase již prodiskutované 511 (dříve jako JVD – jihovýchodní dlouhá).

Šorfová (ODS): K dostavbě Pražského okruhu
Foto: archiv kandidátky
Popisek: Marta Šorfová

Nyní se stalo v rámci senátních voleb „módou“ hlásit se k podpoře rychlé dostavby pražského okruhu !  U mne je to jinak!

Již 20 let se tímto problémem aktivně zabývám a podporuji rychlou dostavbu obchvatu Prahy v části jihovýchodu. Již v roce 1996 se projednávaly varianty v této části Prahy, a to pod názvy JVK a JVD. Obě trasy jsem si projela a částečně i prošla tehdy jako členka ZMČ P11. Zúčastnila jsem se aktivně všech setkání s občany na toto téma. Setkání se tehdy konala v objektu střední školy v Petrovicích.

Trasu JVD jsem také jako vhodnější pro další projednávání a vedoucí dál od hranic Prahy prosazovala a jako zastupitelka Prahy 11 jsem ji podpořila hlasováním v ZMČ P11. Později jako starostka jsem znovu navrhla a prosadila usnesení ZMČ P11, které se opět o dostavbu této trasy zasazovalo. Trasa JVD (dnes 511) dostala v té době plnou podporu vedení MČ Praha 11 (RMČ, ZMČ).

Scházeli jsme se jako starostové dotčeného území pravidelně na MMR a podařilo se nám ve spolupráci s náměstkem MMR prosadit stavební uzávěru na tuto delší trasu - JVD. Jinak hrozilo, že bude územní rezerva na tuto trasu investory zastavěna a nebude kudy obchvat vést. Ještě několikrát (vždy kolem různých voleb) se dostavba pražského okruhu v naší části Prahy stala velice diskutovaným tématem. Vždy jsem patřila k těm, kteří prosazovali co nejrychlejší dostavbu této pro naši MČ velice důležité stavby. Dnes všech 16 starostů dotčených obcí tuto stavbu (511) plně podporuje. Dostavba SOKP by znamenala, že 100 000 aut, která denně projíždějí Jižním Městem, Spořilovem a dalšími obcemi a najedou tak 22 km Prahou, by jezdilo denně jen 12 km, a to mimo Prahu.

Na Praze 11 jsme včas začali diskutovat (od roku 1996 – 2000) vedení trasy, které by Jižnímu Městu nejvíce ulevilo od těžké automobilové dopravy a co nejméně zatížilo jiné MČ a obce v území této trasy.  Tato trasa – dnes pod číslem 511 – je dlouhodobě vytyčená dle stávajícího platného územního plánu a technicky detailně vyprojektovaná. Pokud by se trasa měla měnit, znamenalo by to odložení realizace dostavby okruhu o několik let. Dostavbu by zdrželo i nové jednání o výkupu pozemků s jinými majiteli v nové trase.

Odpor proti navrhované tzv. „regionální“ trase, kterou někteří prosazují, již ohlásilo několik obcí a měst středočeského kraje (např. Říčany, Úvaly….), které by nová neprojednaná trasa zasáhla.

Po 20 letech projednávání není již čas na hledání nových a nejistých řešení. Tak zásadní strategická dopravní stavba, jako je dostavba okruhu kolem Prahy, nesnese již další zdržení v řádu několika let. Jde o zdraví statisíců Pražanů, a to musí mít současná vláda na paměti!

Stavba 511 jako součást SOKP musí být prioritou všech lidí se zdravým rozumem a její realizace se nesmí již zbytečně oddalovat. Myslím, že 20 let byla již dostatečná doba na projednávání variant, nyní nastal čas na realizaci!

Marta Šorfová
kandidátka ODS v senátním obvodě č. 19

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Farský (STAN): Můžeme si dovolit dál ignorovat potenciál geotermální energie?

19:05 Farský (STAN): Můžeme si dovolit dál ignorovat potenciál geotermální energie?

Informace na svém veřejném facebookovém profilu k geotermálnímu projektu Ringen v Litoměřicích