Stržínek (ANO): Radary loni přistihly 57 tisíc hříšníků

27.03.2023 7:37 | Zprávy

V roce 2022 zaznamenala Městská policie Valašské Meziříčí prostřednictvím stacionárních radarů a systému úsekového měření v průměru 1 100 řidičů týdně, kteří nerespektovali nejvyšší dovolenou rychlost 50 km/h v obci.

Stržínek (ANO): Radary loni přistihly 57 tisíc hříšníků
Foto: Archiv PLTV
Popisek: Starosta Valašského Meziříčí Robert Stržínek

Pro zavedení stacionárních radarů se radnice rozhodla jako první v okrese Vsetín už v roce 2016. „Valašské Meziříčí je dopravním uzlem, kterým velká část řidičů pouze projíždí a naším cílem bylo zvýšit bezpečnost chodců a dalších účastníků silničního provozu. To se nám myslím podařilo, neboť řidiči mnohem více dbají na dodržování nejvyšší dovolené rychlosti,“ uvedl starosta Robert Stržínek s tím, že v uplynulých letech řešila městská policie v průměru 29 tisíc přestupků ročně. 

Loni však došlo k jejich výraznému navýšení. „Za rok 2022 evidujeme celkem 57 000 oznámených řidičů, kteří nerespektovali nejvyšší dovolenou rychlost v obci. Nárůst je způsoben zejména zavedením systému úsekového měření rychlosti v Zašové. Tento systém vznikl na žádost zmíněné obce na hlavním silničním tahu z Valašského Meziříčí do Rožnova pod Radhoštěm, kde řidiči pravidelně nedodržovali nejvyšší dovolenou rychlost zejména při průjezdu přes dvojici přechodů pro chodce. I zde je však patrný výrazně klesající trend počtu přestupků a rychlosti projíždějících vozidel,“ vysvětlil Jan Camfrla, ředitel Městské policie Valašské Meziříčí. Městem pak podle jeho slov většina přestupců projíždí rychlostí do 65 km/h: „Na měřených úsecích takřka vymizely extrémně vysoké rychlosti, kdy se nezodpovědní řidiči proháněli naším městem i rychlostí přesahující 100 kilometrů v hodině. Přesto se stále najdou jednotky zejména motocyklistů, kteří si zřejmě potřebují něco dokázat.“

Na pokutách pak radnice v roce 2022 vybrala částku bezmála 40 milionů Kč. „Tyto peníze každoročně zpětně investujeme do zajištění větší bezpečnosti dopravy ve Valašském Meziříčí. Jedná se nejen o opravy, údržbu a očistu místních komunikací, ale také o budování nových a opravy stávajících chodníků, cyklochodníků či parkovišť. Dále je využíváme také na zajištění provozu MHD zdarma pro všechny cestující. Za loňský rok se pak v souhrnu bavíme o nákladech 53 milionů korun,“ pokračoval starosta Robert Stržínek a dodal: „Vzhledem k četným žádostem ze strany občanů a místních komisí zvažujeme i nákup nového ručního radaru pro měření rychlosti městskou policií v dalších lokalitách.“

Valašské Meziříčí je dopravním uzlem, kterým denně projede přes 25 000 vozidel. Pro zavedení stacionárních radarů, jako formy dohledu nad dodržováním zákona o silničním provozu, se radnice rozhodla už v roce 2016 jako první v okrese Vsetín. Měřící stanoviště jsou umístěna v ulicích Vsetínská, Šafaříkova, Rožnovská, M. Alše, Žerotínova, v místních částech Hrachovec a Podlesí a obcích Poličná a Zašová. Radnice využívá k měření dvojici speciálních přístrojů. V případě Zašové provozuje Městská policie Valašské Meziříčí také systém úsekového měření rychlosti.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Ondřej Knotek byl položen dotaz

plat

Dobrý den, je pravda, co tvrdí ten mladý youtuber a europoslanec, že kromě vysokého platu, což se ví dlouho, dostávají ale europoslanci ještě další peníze? Prý až 700 000 korun měsíčně na odměny svého týmu a 127 000 na vedení kanceláře ve své zemi, současně si jsou vám propláceny letenky do země v ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zdechovský (KDU-ČSL): Zastavme Čínu ve sběru nejcitlivějších dat lidí v Evropě

7:17 Zdechovský (KDU-ČSL): Zastavme Čínu ve sběru nejcitlivějších dat lidí v Evropě

Žijeme v nebezpečném světě a Evropa musí čelit hrozbám hned z několika stran. Dnes už nikdo nemůže p…