Dovolím si reakci na článek bývalé poslankyně za KSČM paní Semelové ZDE, v němž se vyjádřila nejen na téma platů asistentů pedagoga, stranou přitom nezůstala ani inkluze: "Současné pojetí je drahé, nesystémové, má negativní dopady, snižuje kvalitu vzdělávání a ohrožuje systém speciálního školství. Poškozuje žáky běžné i »inkludované«, učitele, školská poradenská zařízení. Pár konkrétních příkladů: enormní nárůst administrativy, personální situace (učitelé nemají čas na vzdělání pro práci s těmito dětmi, chybí speciální pedagogové, psychologové, asistenti). Kantoři se věnují »inkludovaným« žákům na úkor ostatních. Ty často ruší přítomnost asistentů a chování integrovaných žáků, kteří nezvládají učivo, zaostávají, nezažívají pocit úspěchu, bývají předmětem šikany."
Takže:
- je třeba připomenout, že KSČM od samého počátku vystupuje proti inkluzívním procesům v rámci vzdělávacího procesu spíše, resp. negativně. Zda jde jen o jednu z dalších "truc aktivit" této strany, je spíše zjednodušením. V každém případě podobné postoje této strany váží - v kontextu výkladů právě paní Semelové také absenci "řádné ideově politické základny". To se týká především předmětů dějepis a občanská výchova. Netřeba více rozebírat, čtenář si jistě dovede dešifrovat tuto poznámku v celé šíři. Doplním jen ještě problematiku migrace, "devastující roli EU" a "všeobjímající roli Ruska" a pro jistotu také Číny;
- inkluze je proces a už to ji řadí v chápání paní Semelové k něčemu, co se zřejmě ne zcela podvoluje vnímání, které nejen tato dáma, ale také její stejně smýšlející okolí uděluje procesům, jimž je vystavena. Rozumění, resp. chápání procesů se totiž odráží také v porozumění změnám, které přinášejí. A změny jsou zřejmě v uvedeném kontextu těmi "rizikovými" faktory, kam patří také inkluze;

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV