Příkladem je Česká Třebová, která je největším středoevropským nákladním železničním uzlem. Zde zanedlouho začne druhá etapa výstavby logistického centra. Jednou z podmínek získání investice v předpokládané celkové hodnotě 3 miliardy korun přitom bylo zahájení dostavby D35 v roce 2015. V územním plánu kraje je již prosazen přivaděč z České Třebové k trase D35 směrem na Svitavy. "Moravskoslezský kraj je důkazem, že když se všichni spojí, jde všechno. Nestačím se divit, kolik tam postavili dálnic. Apeluji na poslance. V Ostravě všichni táhli za jeden provaz,“ uvedl starosta České Třebové Jaroslav Zedník.
"Za zdržení D35 mohla v příznivé době krajská reprezentace, která se nemohla rozhodnout, zda chce severní nebo jižní variantu. Původní dvě varianty D35 byl nešťastný stav. Pardubický kraj tak ztratil drahocenný čas,“ okomentoval místopředseda hospodářského výboru a člen podvýboru pro dopravu Poslanecké sněmovny PČR František Laudát. "Máme zbytečně složitou stavební legislativu a zákon o ochraně životního prostředí, což paralyzuje investory a občany," dodal poslanec. Řešení podle poslance je ve zjednodušení stavebního zákona: "Tlačíme na to, aby to bylo prioritou. V minulosti byly pokusy o změnu stavebního zákona, ale nedařilo se. Pakliže změna projde, nastartovalo by to plošně rozvoj výstavby silniční sítě. Je nerealistické spoléhat na zákon o liniových stavbách a na vyvlastňování. Doba je jinde. Životní prostředí a majetková práva jsou výrazně akcentovanější než v minulosti.“
Pro exministra dopravy Zbyňka Stanjuru je nejdůležitější dostavba D35 a silničního okruhu kolem Prahy. "Projektová dokumentace a výkupy pozemků se připravují moc pomalu. Tady by měly hrát úlohu i místní samosprávy a kraje. Kraje nemusí čekat na územní rozhodnutí, ale mohou pozemky vykupovat již teď a pak je prodat ŘSD. Trasa je stabilizovaná. Říkám hejtmanům, že nemají brečet, ale vykupovat. ŘSD jako státní organizace nemůže, ale kraje jako samospráva mohou," prohlásil exministr.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

16:14 Schillerová (ANO): Moc v ČR mají lobbisté bank, zbrojařů a energetických gigantů, ne Fiala
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k práci premiéra Petra Fialy.
- 14:12 Turoňová (Stačilo!): Na Krétu a Gavdos se valí tisíce migrantů
- 12:17 Senátor Hraba: TOP 09 se asi zdá, že mají zbytečně moc voličů
- 10:17 Šťastný (PRO): Když stát rabuje obce
- 8:14 Senátor Hájek: Leyenová. Sebereflexe = 0. Sebevědomí = 100
- 6:14 Balaštíková (ANO): Tohle není obnova důvěry, to je její kremace