Telička (ANO): Evropský železniční trh se musí otevřít konkurenci

25.01.2016 20:46 | Zprávy

Pavel Telička vyjádřil znepokojení nad malým pokrokem jednání o chystané legislativě, která by měla evropský železniční sektor otevřít větší konkurenci. Vyjednávání mezi Evropskou komisí, Evropskou radou a Evropským parlamentem o tzv. čtvrtém železničním balíčku, který Pavel Telička sleduje jako stínový zpravodaj frakce ALDE, začalo loni v říjnu a další kolo tzv. trialogu je na pořadu příští čtvrtek.

Telička (ANO): Evropský železniční trh se musí otevřít konkurenci
Foto: Petr Kupka
Popisek: Europoslanec Pavel Telička na přednášce pro studenty Ekonomické fakulty VŠB-TU Ostrava

„Znepokojuje mě směr, jímž se jednání ubírají. Obávám se, že budeme-li takto pokračovat, čtvrtý železniční balíček nepřinese žádná zlepšení a stane se další prázdnou legislativní skořápkou,“ uvedl Telička.

Původním cílem čtvrtého železničního balíčku byla liberalizace evropského železniční trhu a zavedení pravidla, že se zakázky mohou udělovat pouze prostřednictvím výběrových řízení. Podle Teličky ale postoj Evropské rady míří zcela opačným směrem a je daleko od dosažení základních podmínek pro otevření trhu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Mgr. Vladimíra Ludková byl položen dotaz

deep state v ČR

Proč podle vás politici dopouští to, že dávají takový vliv nějakým úředníkům, lobbistům, apod. jak píšete, a že to evidentně nikdo z nich nechce vlastně ani měnit? Je za tím korupce? Nebo co z toho politici mají? A jestli to takto půjde dál, není to konec demokracie? A ještě nezačalo toto vše už v 9...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Obrana v demisi rozdává stamiliony bez soutěže

10:04 Vích (SPD): Obrana v demisi rozdává stamiliony bez soutěže

Nákup obrněnců IVECO za více než půl miliardy korun bez výběrového řízení je jen dalším důkazem, že …