Práce v dopravním výboru Královéhradeckého kraje
Jako člen dopravního výboru se aktivně podílím na dvou základních a trvalých úkolech:
a) soustavné řešení kvality a dostupnosti veřejné hromadné dopravy v území. Výbor klade důraz na udržení nízkých cen jízdného ve vlakové i autobusové dopravě a zachování dopravní obslužnosti v území. To je neustálý i logický boj se soukromými přepravci, ale i s Ministerstvem dopravy České republiky. Je potěšitelné, že se postupně daří zvyšovat komfort cestování v modernizovaných dopravních prostředcích a je zefektivněn celý odbavovací systém.
b) starost o kvalitu 3.300 kilometrů silnic II. a III. třídy, které jsou již 10 let převedeny ze státu do majetku Královéhradeckého kraje. Jako člen výboru a v minulosti bojovník za dostavbu dálnice D 11, vidím tuto nelehkou situaci velmi zblízka. Děláme vše proto, aby byla maximálně využita dotační pomoc ze strany státu a zejména EU, aby se alespoň částečně skokově vylepšila neutěšená situace aktuálního stavu silnic, které má kraj se správě, vždyť odhadovaný deficit na udržení kvality vozovek a mostů je více než 8 miliard korun. Veřejnost oprávněně kritizuje zoufalý stav silnic, ale je třeba si uvědomit, že většina silnic při svém vzniku nebyla stavěna na takové tlakové zatížení a na takové množství automobilů, které křižují silnice dnes. Stát tento danajský dar ve formě silnic přenesl na kraje a chytře se tak zbavil odpovědnosti. Proto je nutné neustále připomínat zastupitelstvu kraje absolutní prioritu kvality silnic a železnic. Vždyť tyto hrají naprosto zásadní roli pro zajištění dostupnosti zaměstnání, škol nebo zdravotnických zařízení pro občany.
Práce ve výboru pro volnočasové aktivity a sport
Je velkým přínosem, že se výboru podařilo prosadit razantní navýšení finančních prostředků do dotačních titulů krajského rozpočtu s jasným důrazem na přímou podporu stovek amatérských sportovních klubů a místních volnočasových organizací. Vždyť tato regionální uskupení vedou trenéři a vedoucí, kteří obětují svůj volný čas na úkor rodiny a pracují v podstatě zadarmo. Kraj by z veřejných rozpočtů neměl podporovat vrcholová odvětví sportu, to je záležitost státu a hlavně příležitost pro sponzorování ze strany soukromého sektoru.
Za účelné považuji propojení mezi funkcí starosty města a zastupitele kraje, kdy lze obousměrně přenášet zkušenosti z obou činností a současně vyvíjet i aktivity přesahující hranice kraje. Jako příklad lze uvést:

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
jmenování premiéra
Dobrý den, sledoval jsem vás včera na CNN, kde jste se vyjadřoval k tomu, koho by prezident měl nebo neměl jmenovat premiérem. Jestli o tom rozhoduje prezident, tak k čemu jsou volby? Neměl by na základě výsledku dostat vítěz šanci sestavit vládu? Protože jestli ne, tak jsou podle mě zbytečné. A jes...
Další články z rubriky

20:16 Mádlová (ANO): Piráti slibují modré z nebe. Připomeňme si fakta o nich
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k předvolebním slibům Pirátské strany.
- 20:06 Hejtman Holiš: Žádám prezidenta o veto školského zákona
- 18:02 Rajchl (PRO): Pokud uspějeme, od totalitního kyjevského režimu se distancujeme
- 16:14 Schillerová (ANO): Moc v ČR mají lobbisté bank, zbrojařů a energetických gigantů, ne Fiala
- 14:12 Turoňová (Stačilo!): Na Krétu a Gavdos se valí tisíce migrantů
- 12:17 Senátor Hraba: TOP 09 se asi zdá, že mají zbytečně moc voličů