Zjistit, v jakém stavu jsou krajské silnice, kterým brzy skončí záruční lhůta po rekonstrukci, a zda zhotovitel i za velmi nízkou vysoutěženou cenu udělal všechno podle smlouvy a projektu. To jsou důvody, proč se vedení Moravskoslezského kraje a Správy silnic MSK rozhodlo zkontrolovat stav těchto cest. Na vybraných silničních stavbách se budou i letos měřit položené asfaltové vrstvy. Zpřísní se také podmínky tendrů na opravy cest.
„Když vybíráme firmy na opravy silnic, daří se nám v soutěži rapidně snížit cenu zakázky. Loni ale ceny několikrát skončily pod polovinou plánované ceny, a to už v nás vyvolalo jisté pochyby o kvalitě. Bohužel oprávněně, jak ukázaly následné kontroly. Zjišťovali jsme, zda vítěz i za takovou cenu udělá všechno, co podle smlouvy a projektu udělat má. A jestli firmy nešidí na materiálu. Proto jsme loni začali s laserovým měřením vrstev asfaltu na rekonstruovaných vozovkách, ve kterém budeme pokračovat i letos. Ale takové kontroly jsou velmi drahé, a tak musíme zjistit, zda se skutečně ekonomicky vyplatí. Proto dnes kontrolujeme cesty, kterým končí záruční lhůta. Abychom mohli starší práce včas reklamovat a také proto, abychom zjistili potřebu drahých kontrolních měření,“ uvedl náměstek moravskoslezského hejtmana pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka.
Společně s ředitelem Správy silnic Moravskoslezského kraje (SSMSK) Tomášem Böhmem a dalšími odborníky dnes zkontrolovali silniční stavby na Ostravsku, Opavsku, Novojičínsku, Frýdecko-Místecku a Karvinsku. „Na trase, kterou jsme projeli, končí letos záruka například na silnicích z Frenštátu pod Radhoštěm do obce Tiché (III/4848) a na průtahu Ludgeřovic (silnice III/46611 a III/4697), které byly zrekonstruovány v roce 2014. Hlídáme si končící záruky. Každoročně po zimě vyhodnocujeme se zhotovitelem provedené souvislé opravy. Pokud zjistíme nedostatky, práce reklamujeme. Zhotovitel je musí na své náklady opravit,“ upřesnil ředitel Správy silnic Moravskoslezského kraje Tomáš Böhm.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
doprava , kraj Moravskoslezský , ODS , rekonstrukce , silnice , Unucka
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

16:14 Schillerová (ANO): Moc v ČR mají lobbisté bank, zbrojařů a energetických gigantů, ne Fiala
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k práci premiéra Petra Fialy.
- 14:12 Turoňová (Stačilo!): Na Krétu a Gavdos se valí tisíce migrantů
- 12:17 Senátor Hraba: TOP 09 se asi zdá, že mají zbytečně moc voličů
- 10:17 Šťastný (PRO): Když stát rabuje obce
- 8:14 Senátor Hájek: Leyenová. Sebereflexe = 0. Sebevědomí = 100
- 6:14 Balaštíková (ANO): Tohle není obnova důvěry, to je její kremace