Unucka (ODS): Soutěž ušetřila tolik peněz, o kolik narostly mzdy řidičů

07.06.2018 5:29 | Zprávy

Veřejná autobusová doprava za „slušné“ ceny a v nejvyšší dostupné kvalitě až do roku 2028. To je výsledek tendrů na autobusové dopravce, které nyní ukončil Moravskoslezský kraj.

Unucka (ODS): Soutěž ušetřila tolik peněz, o kolik narostly mzdy řidičů
Foto: archiv
Popisek: Lídr ODS v Moravskoslezském kraji Ing. Jakub Unucka, MBA.

O každou dopravní oblast regionu s výjimkou Havířovska se tak od příštího roku bude starat dopravce vzešlý z výběrového řízení. Cestující bude přepravovat nízkopodlažními ekologickými autobusy, v nichž je samozřejmostí klimatizace, wifi, možnost platit kartou a chytrými mobily, a nabídne další služby.

„Díky tendrům jsme na následujících deset let zajistili dopravce, kteří pasažérům nabídnou komfortní jízdu a budou vylepšovat doplňkové služby a cenovou nabídku. Dlouhodobé kontrakty uzavřené na základě tendrů jsou výhodné pro všechny. Cestování autobusy je dostupnější i pro lidi s omezenou možností pohybu. Nyní se soustředíme na to, aby se veřejná doprava v kraji zjednodušila a zrychlila. To znamená na optimalizaci jízdních řádů, aby autobusy jezdily tam, kam lidé potřebují a v čase, kdy potřebují. Aby spoje na sebe navazovaly, ideálně aby byly propojeny s železniční dopravou,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka.

Vybírat ve veřejných soutěžích autobusové dopravce, kteří budou lidi vozit do práce, do školy či k lékaři, začal Moravskoslezský kraj před čtyřmi lety. (V roce 2014 podepsal první smlouvu s akciovou společností ČSAD Vsetín, zajišťující veřejnou autobusovou dopravu na Jablunkovsku a Třinecku). „Postupně jsme vysoutěžili další oblasti tak, aby všude, kde dopravcům končí letos smlouva, byla zajištěna autobusová doprava na základě nových kritérií. Ta mimo jiné zahrnovala požadavek ekologického provozu a využití moderních technologií. Pokud jde o cenu, soutěž ušetřila tolik peněz, o kolik narostly mzdy řidičů. Takže celkové náklady na autobusovou dopravu v kraji budou po soutěžích zhruba stejné. Ale řidiči mají výrazně vyšší platy, všechny autobusy jsou nové, ekologické, klimatizované, nízkopodlažní, s LCD panely  a ‚teenagers friendly‘ – s USB nabíječkami, WiFi a dalšími smart vychytávkami,“ vysvětlil náměstek hejtmana Jakub Unucka.

Moravskoslezský kraj má zájem na tom, aby veřejnými autobusy jezdilo co nejvíce cestujících. Proto financuje a podporuje projekty, které přinesou „chytřejší“ a kvalitnější služby ve veřejné dopravě, zrychlí a zpříjemní cestovaní.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

Chápu vás dobře, že byste podruhé vstoupili do stejné řeky a šly do vlády s ODS?

Po tom všem, co o ní tvrdíte, že jsou to kmotři? A proč se vlastně po volbách vůbec nerespektuje vůle občanů, proč podle vás nemá šanci být premiér ten, kdo volby vyhraje? Babiše volit nebudu, ale přijde mi, že jsou stejně volby zbytečné, že si to vy politici pak stejně zařídíte po svém

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Premiér Fiala: Je otázka, nakolik to hnutí ANO myslí s obranou ČR vážně

23:00 Premiér Fiala: Je otázka, nakolik to hnutí ANO myslí s obranou ČR vážně

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k útoku ruských dronů