Unucka (ODS): Soutěž ušetřila tolik peněz, o kolik narostly mzdy řidičů

07.06.2018 5:29 | Zprávy

Veřejná autobusová doprava za „slušné“ ceny a v nejvyšší dostupné kvalitě až do roku 2028. To je výsledek tendrů na autobusové dopravce, které nyní ukončil Moravskoslezský kraj.

Unucka (ODS): Soutěž ušetřila tolik peněz, o kolik narostly mzdy řidičů
Foto: archiv
Popisek: Lídr ODS v Moravskoslezském kraji Ing. Jakub Unucka, MBA.

O každou dopravní oblast regionu s výjimkou Havířovska se tak od příštího roku bude starat dopravce vzešlý z výběrového řízení. Cestující bude přepravovat nízkopodlažními ekologickými autobusy, v nichž je samozřejmostí klimatizace, wifi, možnost platit kartou a chytrými mobily, a nabídne další služby.

„Díky tendrům jsme na následujících deset let zajistili dopravce, kteří pasažérům nabídnou komfortní jízdu a budou vylepšovat doplňkové služby a cenovou nabídku. Dlouhodobé kontrakty uzavřené na základě tendrů jsou výhodné pro všechny. Cestování autobusy je dostupnější i pro lidi s omezenou možností pohybu. Nyní se soustředíme na to, aby se veřejná doprava v kraji zjednodušila a zrychlila. To znamená na optimalizaci jízdních řádů, aby autobusy jezdily tam, kam lidé potřebují a v čase, kdy potřebují. Aby spoje na sebe navazovaly, ideálně aby byly propojeny s železniční dopravou,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka.

Vybírat ve veřejných soutěžích autobusové dopravce, kteří budou lidi vozit do práce, do školy či k lékaři, začal Moravskoslezský kraj před čtyřmi lety. (V roce 2014 podepsal první smlouvu s akciovou společností ČSAD Vsetín, zajišťující veřejnou autobusovou dopravu na Jablunkovsku a Třinecku). „Postupně jsme vysoutěžili další oblasti tak, aby všude, kde dopravcům končí letos smlouva, byla zajištěna autobusová doprava na základě nových kritérií. Ta mimo jiné zahrnovala požadavek ekologického provozu a využití moderních technologií. Pokud jde o cenu, soutěž ušetřila tolik peněz, o kolik narostly mzdy řidičů. Takže celkové náklady na autobusovou dopravu v kraji budou po soutěžích zhruba stejné. Ale řidiči mají výrazně vyšší platy, všechny autobusy jsou nové, ekologické, klimatizované, nízkopodlažní, s LCD panely  a ‚teenagers friendly‘ – s USB nabíječkami, WiFi a dalšími smart vychytávkami,“ vysvětlil náměstek hejtmana Jakub Unucka.

Moravskoslezský kraj má zájem na tom, aby veřejnými autobusy jezdilo co nejvíce cestujících. Proto financuje a podporuje projekty, které přinesou „chytřejší“ a kvalitnější služby ve veřejné dopravě, zrychlí a zpříjemní cestovaní.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Veronika Vrecionová byl položen dotaz

Co přesně je to předkupní právo?

Vy tvrdíte, že zavedení předkupního práva znamená jediné, koncentraci půdy a tím pádem i moci do rukou Andreje Babiše. Já se přiznám, že tomu vůbec nerozumím. V čem je ten problém? Jak se takové předkupní právo získá a kdo ho může získat? Ne že by mě zemědělství nějak zajímalo, ale z toho, že to něk...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kolář (TOP 09): Není právo veta přežitek?

20:06 Kolář (TOP 09): Není právo veta přežitek?

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k obraně EU.