Při ponechání polovičního jízdného ( 18Kč) pro mimopražské by bylo ještě na kvalitní a pravidelnou roční obměnu vozového parku (150 mil / tj 8,5 milionu jízd mimopražských ročně ( 22.800/ den za 18 Kč), což je naprosto pohodové číslo )
Pozn. Praha provoz městské hromadné dopravy rok/ 7,1 mld.
Doprava zdarma není utopie, ale něco to stojí
V České republice MHD zdarma zkoušelo, částečně či úplně zavedlo nebo plánuje zavést několik měst. Jedná se např. o Třeboň, Frýdek-Místek, Ostravu, Hořovice a Valašské Meziříčí.Třeboň zavedla městskou dopravu zdarma v roce 2002. Oficiálně se nejedná o MHD ale autobusovou dopravu na jedné lince, která prochází Třeboní a pěti vesnicemi, které k ni patři. Dopravu financuje město, přičemž náklady činí kolem půl milionu ročně. Nízké náklady (vporovnaní s rozpočtem města) a zdvojnásobení počtu cestujících hned po zavedení dopravy zdarma jsou důvody, díky kterým je v Třeboni městská doprava i nadále zdarma.Podobné důvody k zavedení bezplatné linky MHD měly i Hořovice. Ty zavedly bezplatnou městskou dopravu na své jediné lince již v roce 2008. Od roku 2011 provozuje úplnou bezplatnou dopravu Frýdek -Místek. Od této služby si podobně jako jiná města sliboval odlehčení od automobilové dopravy a zlepšení životního prostředí. Od jejího zavedení se počet cestujících městské dopravy téměř zdvojnásobil.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: .