„Chci vidět problémy na vlastní oči a chci o nich jednat se zástupci samosprávy a s občany,“ uvedl ke své cestě po jižní Moravě ministr, kterého doprovázeli také šéfové Ředitelství silnic a dálnic, Státního fondu dopravní infrastruktury, Správy železniční silniční cesty a také poslanec za Břeclavsko Miloslav Janulík.
„V Břeclavi jsme diskutovali především problematiku obchvatu. Vím z vlastní zkušenosti, že Břeclav je v dopravní špičce téměř neprůjezdná. Výstavbě obchvatu ale musí tzv. kompenzační opatření, která musí nahradit zabraná chráněná území a podle legislativy se musí počkat pět let, než se ukáže, jestli fungují. Pak teprve bude možné stavět. To považuji osobně za velmi nešťastné. Myslím, že druh Homo sapiens v Břeclavi trpí víc než kterýkoliv jiný živočišný druh. Chápu, že přírodu je třeba chránit, ale musíme myslet i na lidi,“ uvedl ministr Dan Ťok, který slíbil, že o břeclavských problémech bude jednat s ministrem životního prostředí.
Na stejný problém, tedy na kolizi s chráněným územím Natura narážejí i všechny tři navržené varianty dalšího silničního spojení Poštorné s centrem města.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV