Vozobule (TOP 09): Na nové koleje se vrací tramvaje

19.11.2021 13:05

Na tramvajovou trať v Plaské ulici se vrací běžný provoz linky číslo 1 ze Slovan do Bolevce.

Vozobule (TOP 09): Na nové koleje se vrací tramvaje
Foto: TOP 09
Popisek: Michal Vozobule, předseda Zastupitelského klubu TOP 09 města Plzně

Cestující v úseku Bolevecká náves – Bolevec se tak do všech stanic dostanou tramvajemi již bez přestupování. První etapa náročné rekonstrukce tak končí, na jaře bude stavba dokončena položením zeleného zákrytu kolejiště.

Anketa

Jste pro zavedení povinného očkování proti covidu-19?

80%
hlasovalo: 67626 lidí
Tramvajová trať od manipulační konečné v Mozartově ulici do Bolevce byla otevřena 25. května 1990. Nyní prošla rekonstrukcí, která byla za dobu své existence tou největší.

„Během tříměsíční výluky byly vyměněny více než 30 let staré kolejnice i jejich uložení za nové. Na novou tramvajovou trať byly použity nově bezžlábkové železniční kolejnice, které jsou díky jejich pružnému uložení tišší při provozu. Staré dřevěné pražce nahradily nové z předepjatého železobetonu, jež umožní položení zeleného pásu,“ uvedl náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule. Podle jeho slov se tak po krátkém úseku na Slovanské aleji i zde Plzeňané dočkají dalšího zeleného tramvajového pásu. „Ten zde ale bude tvořen suchomilnými rostlinami z rodu rozchodníků. Podobné rostou na střechách komplexu Paluby Hamburk u hlavního nádraží,“ dodal. S osazením suchomilných rozchodníků se má snížit prašnost a hlučnost na této části tratě.

V přímém úseku tratě byl snesen stávající kolejový rošt a byly odtěženy konstrukční vrstvy. Poté bylo zhotoveno nové odvodnění, štěrkové lože a kolejový rošt. Na jaře roku 2022 pak proběhne během pětidenní výluky finální zpevnění štěrkového lože. Kolejnice budou obloženy dílci z recyklované pryže, které společně se zeleným zákrytem pomohou k omezení hluku a přenosu vibrací z provozu tramvajové tratě. Již za provozu tramvají proběhne pokládka vodozádržné vrstvy pro ozelenění a samotného zeleného pásu z rozchodníků.

Část opravované dvoukolejné tramvajové trati, má asi 850 metrů a nezahrnuje krátký úsek v křižovatce ulic Plaské s Okounovou, který prošel obnovou před nedávnem, a vlastní obratiště na konečné tramvaje číslo 1 v Bolevci.

reklama

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

osobnosti ANO

Dobrý den, paní Dostálová, překvapil mě průzkum, podle kterého vás řada lidí nezná. Je pravdou, že já se o politiku dost zajímám a díky PL vás i znám. Ale napadá mě jedna věc, není chybou, že za ANO vystupují stále ti stejní? Babiš-Schillerová-Havlíček, občas vy nebo pan Nacher? Není potřeba, aby ge...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Bartoš: Vůle v České republice mít vlastnické bydlení je zakořeněná

23:07 Ministr Bartoš: Vůle v České republice mít vlastnické bydlení je zakořeněná

Projev na 23. schůzi Senátu ČR 17. dubna 2024 k návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 211/2000 Sb.,…