Nejprve chci zdůraznit, že můj vzorek je omezen několika řetězci v Praze, jako jsou Tesco, Albert, Globus, či Interspar. Nakupuji plnotučné mléko od značkových výrobců, řetězcovým značkám jako jsou Tesco value či Albert basic se naopak vyhýbám, neboť nedůvěřuji kvalitě potravin, které řetězce donutily výrobce dodat pod výrobními náklady. Před rokem jsem nakupoval mléko, které nebylo v akci, za cenu 14-15 korun. Dnes stojí 22-23 korun.
Ač se cena zvedla poměrně prudce, je za tím něco víc. Pro velké řetězce je cena základních potravin jako mléko či rohlík klíčovým srovnávacím ukazatelem v rámci konkurenčního boje. Řetězce jsou ochotny prodávat základní potraviny i dlouhodobě se ztrátou, protože jsou ziskoví na ostatních položkách a základní potraviny prodávané pod nákupními cenami slouží k nalákání zákazníků.
České řetězce jsou v posledních několika letech ve ztrátách, což se zahraničním matkám samozřejmě nelíbí. Vyslovuji domněnku, že v minulých měsících došlo k setkání šéfů českých řetězců. Na této schůzce se dohodlo odstranění soupeření v položkách, které vytvářely největší obchodní ztráty, a dohoda o minimálních cenách těchto položek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Zdeněk Zábojník - profil