Vždycky potěší, když reklama či inzerát obsahuje kouzlo nechtěného. Zvláště v případě, kdy na sebe daná firma či instituce prozradí více, než by sama chtěla. Velmi krásně to nedávno předvedla norská sociálka Barnevernet, resp. její pobočka v Larviku, hledající nové zaměstnance. Na fotce je kovboj točící lasem, snažící se chytit koně, který je před ním. Celému sdělení vévodí nápis: „Hledáte zábavu a vzrušení?“
Pokud si úřad odebírající děti dává reklamu na vedoucího s kovbojem a lasem, ukazuje tím celkem vystižně, jak „drastickou“ práci norská sociálka odvádí. Rodiče a děti jsou v roli štvané zvěře, která, jakmile je chycena, už se nikdy nemůže dostat ven ze spárů této organizace. Připomnělo mně to Orwellovo 1984. Kdokoli jednou uvázl v síti ideopolicie, měl absolutní jistotu, že z ní nevyvázne se zdravou kůží.
Zároveň bych chtěl dodat, že jak je reklama vystižná, tak je samozřejmě naprosto nevkusná a nevhodná. Odebírání dětí rodičům metaforicky ztvárněné jako chytání splašených koní není možné brát ani jako nadsázku a už vůbec ne jako vtip.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kdu.cz