„Splavnění Berounky nedávalo nikdy smysl ekonomicky ani ekologicky,“ říká Magdalena Davis, starostka Mníšku pod Brdy a 1. místopředsedkyně Zelených a pokračuje: „Za obrovské peníze by se umožnilo plout motorovým lodím do Berouna, ale zničila by se jedinečná krajina Českého krasu a Křivoklátska. Přitom pro místní podnikatele je daleko přínosnější rozvoj cyklostezek a rekreačního potenciálu této oblasti, která těží z blízkosti Prahy.“
Poslanci změnu schválili zrychleně již v prvním čtení. Novelu zákona musí ještě potvrdit Senát a podepsat prezident Zeman. Zelený senátor Petr Orel k tomu dodává: „Doufám, že se v Senátu novela dočká široké podpory. Tato investice nemá opodstatnění. V situaci, kdy se extrémní sucha střídají s přívalovými dešti, je důležité, aby se na vodních tocích zachovaly i znovu vytvářely meandry. Pro zadržování povodní jsou totiž zdaleka nejefektivnějším i nejlevnějším řešením přírodní toky s okolní nivou. A v neposlední řadě je taková krajina prostě krásná a pohladí na duši. Z mého pohledu jsou všechny navržené vodní cesty v ČR jen svatým grálem Ministerstva dopravy a investiční lobby.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

22:14 Farský (STAN): Ve střední Evropě posilují antievropské a antiukrajinské síly
Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k postoji k Ukrajině ve střední Evropě.
- 20:16 Mádlová (ANO): Piráti slibují modré z nebe. Připomeňme si fakta o nich
- 20:06 Hejtman Holiš: Žádám prezidenta o veto školského zákona
- 18:02 Rajchl (PRO): Pokud uspějeme, od totalitního kyjevského režimu se distancujeme
- 16:14 Schillerová (ANO): Moc v ČR mají lobbisté bank, zbrojařů a energetických gigantů, ne Fiala
- 14:12 Turoňová (Stačilo!): Na Krétu a Gavdos se valí tisíce migrantů