Zemánek (ČSSD): Akční plán na podporu hospodářského růstu a zaměstnanosti ČR

03.09.2016 17:49 | Zprávy
autor: PV

Teze k situaci ve stavebnictví

Zemánek (ČSSD): Akční plán na podporu hospodářského růstu a zaměstnanosti ČR
Foto: CSSD.cz
Popisek: Logo ČSSD

„Vláda zpracuje analýzu stávající projektové připravenosti a možnosti zahájení stavby, prověrku stavu zastavených staveb a možnosti jejich pokračování včetně podmínek financování. Objem prostředků do infrastruktury nebude vláda omezovat, ale bude se jej snažit účelně využívat, zejména v oblasti čerpání fondů Evropské unie.“, citace z Programového prohlášení vlády ČR.

O poklesu výkonu ve stavebnictví ke stejnému období loňského roku (leden až květen 2015) o 8,8% díky zpackané implementaci EIA, meziročnímu poklesu zadaných veřejných zakázek o 35 %, špatné koordinaci a komunikaci mezi ministerstvy, ale hlavně špatné stavební legislativě, která zejména v oblasti povolovacích procesů jde významně nad rámec směrnic EU toho bylo již popsáno hodně a „skutek utek".

Porada ekonomických ministrů Vlády ČR, která se konala dne 18. července 2016, měla na programu kontrolu plnění Akčního plánu na podporu hospodářského růstu a zaměstnanosti ČR. Zejména plnění cílů v oblasti rozvoje investiční výstavby bylo klasifikováno jako rizikové, což mne jako projektového manažera a bývalého investičního referenta ŘSD pobavilo. Musím podotknout, že jsem s kolegy v minulosti vždy kladně oceňoval vyhlašovaný boj na poli snižování administrativní a časové náročnosti investičních procesů, který po prostudování rešerší a Monitorovací zprávy 2/2011 „Dodavatel analýzy systému financování dopravní infrastruktury", Fáze 1: Analýza systému dopravní infrastruktury z 15. 12. 2010 lze s odstupem času shrnout do věty: „Zůstáváme i nadále papežštějšími než papež".

Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) – Národní orgán pro koordinaci krom jiného zodpovídá za probíhající transpozici Směrnice EP a Rady EU/52/2014 (EIA) a investiční referenti se začínají opět obávat, že vzhledem k neznalosti problematiky investiční výstavby u citovaného koordinátora dojde k dalšímu zvýšení administrativní a časové náročnosti při přípravě projektů, jehož výsledkem bude opět ohrožení čerpání finančních prostředků EU na výstavbu dopravní infrastruktury pro období let 2014–2020, konkrétně u OPD II. MMR u tohoto programu navíc vyhodnotilo vysoké riziko u dopravních projektů, u kterých bylo vydáno stanovisko EIA před vstupem ČR do EU podle zákona č. 244/1992 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí, a navrhuje vzhledem k délce procesu posouzení EIA podle stávajícího zákona u staveb, u kterých nebyla uplatněna výjimka, jako poslední možné opatření k eliminaci rizika nevyčerpání finančních prostředků alokovaných ze strany Evropské komise jejich realokaci z OP Doprava do OP Životní prostředí. Touto realokací by měla být dotčena alokace prioritní osy 2 „Silniční infrastruktura na síti TEN-T, veřejná infrastruktura. Jednalo by se o cca 2 mld. Kč v rámci Fondu soudržnosti.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Proč by měl Babiš dotace vracet?

Že by tím přibyly peníze do rozpočtu je sice asi fakt, ale není přeci jediný, kdo je čerpá. Tak proč zrovna jen on? Neměly by se tak spíš dotace zrušit? A jestli je Babiš dostal nějak neoprávněně, tak není na místě řešit to, jak je to možné a zda je jediný? A taky, zda by za neoprávněné přidělení mě...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT: Podporujeme ukončení prodeje živých ryb

23:08 DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT: Podporujeme ukončení prodeje živých ryb

Prohlášení k návrhu na zákaz prodeje živých ryb v obchodech a ve stáncích