Zemánek (ČSSD): Kdo bojuje proti městskému okruhu, jako by bojoval proti životnímu prostředí

23.09.2016 20:37

Dopravní situace v hlavním městě Praze je dlouhodobě neúnosná. Může za to samotná dispozice Prahy s úřady v centru Prahy.

Zemánek (ČSSD): Kdo bojuje proti městskému okruhu, jako by bojoval proti životnímu prostředí
Foto: CSSD.cz
Popisek: Logo ČSSD

Usnesením Rady HMP č. 0150 z 30.1.2001 byla v příloze č.1 usnesením schválena rámcová pravidla pro výstavbu hromadných garáží. V souladu s tímto usnesením č. 1193 ze dne 24.7.2001 byla zpracována Lokalizační studie rpo výstavbu hromadných garáží na území hl.m. Prahy. Na základě vyhodnocení této studie rozhodla Rady HMP usnesením č. 1740 ze dne 22.l10.2002 o pořízení II. Etapy studie na vybraných lokalitách. Lokalizační studie veřejných hromadných garáží na území hl.m. Prahy v přehledu v březnu 2002 uvažovala s garážemi:

Dopravní situace v hlavním městě Praze je dlouhodobě neúnosná. Může za to samotná dispozice Prahy s úřady v centru Prahy. Dopravní expert a bývalý ministr dopravy prof. Ing. Petr Moos, CSc již 6. února 2012 v Deníku Metro uvádí, že pro zlepšení dopravní situace by napomohlo dokončení městského okruhu, který na sebe naváže tranzitní dopravu a dá řidičům lepší výběr, jak vstoupí do centra i jednotlivých částí města. Jedním dechem dodává, že zcela zásadním zůstává dokončení vnějšího Pražského okruhu. Další možností je zavedení mýtného, o tom se dá hovořit až ve chvíli, kdy město řidičům nabídne alternativu v podobě okruhu. V případě zavedení modrých parkovacích zón podmiňuje jejich zavedení prostřednictvím městským částí dostatkem parkovacích domů, podzemních garáží a dalších ploch placeného stání. Prozíravě uvádí, že situace se nedá zlepšit bez dobudování městského okruhu. V této přechodné době by pomohlo zlepšit dopravní situaci v hlavním městě Praze kvalitním inteligentním dopravním systémem, který by umožnil řízení intenzity dopravy, např.: časováním semaforů podle aktuální dopravní zátěže ve městě, statické či dynamické navádění na parkovací kapacity, kterému by předcházelo vypracování koncepce dopravní telematiky HMP.

Sekce útvaru rozvoje Magistrátu hl.m. Prahy s kolektivem pracovníků ÚRM, SÚRM, RDO MHMP a DOP MHMP zadalo v srpnu 2001 studii pro vypracování Lokalizační studie pro výstavbu hromadných garáží na území hl.m. Prahy. Přehled uvažovaných lokalit s uvedením typu garáže, kapacitou, počtem podlaží je uveden v následující tabulce.

Příloha k lokalizační studii pro výstavbu hromadných garáží na území hl.m. Prahy, srpen 2001

Název lokality

Městská část

Kapacita

Počet podlaží

Typ garáže

Václavské náměstí – horní

Praha 1

532

2.PP

podzemní

Václavské náměstí – dolní

Praha 1

248

2.PP

podzemní

Na Františku

Praha 1

325

3.PP

podzemní

Senovážné náměstí – západ

Praha 1

475

5.PP

podzemní

Hradební – Revoluční

Praha 1

108

9.PP

podzemní automat

Nábřeží Ludvíka Svobody

Praha 1

325

3.PP

podzemní

Tylovo náměstí

Praha 2

402

3.PP

podzemní

Záhřebská – Americká

Praha 2

108

9.PP

podzemní automat

Jiráskovo náměstí

Praha 2

155

5.PP

podzemní

Náměstí Barikád

Praha 3

343

3.PP

podzemní

Náměstí Komenského

Praha 3

227

3.PP

podzemní

Choceradská

Praha 4

264

2.NP+střecha

nadzemní

Štúrova – Hurbanova

Praha 4

373

2.NP+střecha

nadzemní

Lamačova – západ

Praha 5

366

2.PP

podzemní

Lipského – Pražského

Praha 5

384

 

nadzemní

Lohniského

Praha 5

48

1.PP

podzemní

Podbabská

Praha 6

456

3.PP

podzemní

Wuchterlova-Kyjevská-Kafkova

Praha 6

136

2.PP

podzemní

Na Ovčinách

Praha 7

132

3.PP

podzemní

Strojnická

Praha 7

108

9.PP

podzemní automat

Podvinný mlýn

Praha 9

96

3.NP+střecha

nadzemní

Lovosická-Českolipská

Praha 9

505

3.NP+střecha

nadzemní

Průbežná-Strašnice jih

Praha 10

215

2.NP

nadzemní

Práčská-Vřesová

Praha 10

144

2.PP

nadzemní

Majerského ulice

Praha 11

240

2.NP+střecha

nadzemní

Výstavní-Plickova

Praha 11

540

2.NP+střecha

nadzemní

Štichova/Janouchova – Opatovská

Praha 11

390

2.NP+střecha

nadzemní

Pavelkova u valu

Praha 12

382

2.NP+střecha

nadzemní

Nikoly Vapcarova

Praha 12

366

2.NP+střecha

nadzemní

Vazovova – Levského – Kolarova

Praha 12

435

2.NP+střecha

nadzemní

Přecechtělova – Velká Ohrada

Praha 13

404

3.PP

nadzemní

Ovčí hájek – Butovice

Praha 13

248

2.NP+střecha

nadzemní

Janovská

Praha 15

 

parkoviště

 

Mrkvičkova

Praha 17

393

2.NP+střecha

nadzemní

Skuteckého

Praha 17

327

2.NP+střecha

nadzemní

Tupolevova

Praha 18

322

3.NP

nadzemní

Malkovského – Veselská

Praha 18

510

2.NP+střecha

nadzemní

TSK hl.m. Prahy má ve své správě parkovací garáže a tak má se správou, údržbou a s výstavbou parkovacích garáží dlouholeté zkušenosti. Formou stanovisek se vyjadřuje k projektovým dokumentacím na výstavbu nových parkovacích garáží na pozemcích ve vlastnictví MHMP.

Parkovací garáže ve správě TSK hl.m. Prahy

Název lokality

Městská část

Kapacita

Počet podlaží

Typ garáže

PG Slovan

Praha 2

428

3.PP a 5.NP +parkovací střecha

Nadzemní/podzemní

PG Ďáblice

Praha 8

133

1.PP+1.NP(parkovací střecha)

Parkovací střecha/podzemní

PG Bolsanova

Praha 1

319

3.NP

Nadzemní pod magistrálou

TSK hl.m. Prahy provozuje rovněž internetový portál www.TSK-Praha.cz, kde informuje o lokalitách pro parkování a uvádí aktuální počet volných míst. Souřadnice parkovišť jsou použitelné pro GPS systémy. Parkoviště dle informací nebývají přes den plně vytížená, viz. tabulka.

Parkoviště P+R volně dostupný na portále TSK hl.m. Prahy s uváděním volné kapacity

Název lokality

Kapacita

Chodov A  (není P+R)

1205

Letňany  (P+R) 

633

Chodov  (P+R) 

653

Chodov E  (není P+R)

809

Opatov  (P+R)  

169

Černý Most 1  (P+R)

294

Depo Hostivař  (P+R)

169

Slovan  (není P+R)

221

Wilsonova  (není P+R)

464

Černý Most 2  (P+R)

131

Běchovice  (nehlídané P+R – max. doba stání 12 hod.)  

92

Ládví  (P+R)       

78

Skalka 2  (nehlídané P+R – max. doba stání 12 hod.)      

74

Rajská zahrada  (P+R)

88

Skalka 1  (P+R) 

63

Holešovice  (P+R)

74

Nové Butovice  (P+R)

57

Radotín  (P+R) 

36

Zličín 1  (P+R)    

83

Zličín 2  (P+R)    

61

Vzhledem k tomu, že zástavbou uvažované pozemky pro P+R na Praze 6 byly v minulosti městskou částí a státem rozprodány umenšily se tím možnosti pro výstavbu záchytných parkovišť P+R. Přesto se podařilo náměstku Dolínkovi zajistit projektové záměry pro P+R parkoviště v Tobrucké ulici u Bořislavky, v okolí Veleslavína či vedle baseballového stadionu na Vypichu anebo u krematoria Motol v Praze 5. S několika většími parkovišti P+R je uvažováno v rámci výstavby trasy D pražského metra. Ve stanici Nové Dvory, které plní několik dopravních funkcí,  zejména dopravní obsluhu rozvíjejícího se sídliště i plánovaného obchodně administrativního centra a dále přestupy na návaznou autobusovou dopravu, bude součástí parkoviště P+R s kapacitou cca 300 stání.  Za stanicí Nové Dvory bude založeno větvení trasy metra do směru Modřany. Součástí hloubené stanice Písnice s jedním vestibulem bude malý autobusový terminál a parkoviště P + R s kapacitou cca 400 stání a konečně součástí povrchové stanice s jedním vestibulem Depo Písnice bude velký autobusový terminál a záchytné parkoviště P + R s kapacitou cca 800 stání (zachycení automobilové dopravy z jižní části středočeského regionu). Nájemné smlouvy pro dočasná parkoviště jsou domlouvána se soukromníky nevyužitých pražských pozemků.

Srpnové zavedení zón na Praze 5 a 6 důrazně vybídlo představitele MHMP a státu k urychlení prací na dokončení městského a pražského okruhu. Článek najdete zde.

V případě zdroje objektivních informací z období před uvedením a po uvedení tunelového komplexu (TKB) do provozu doporučuji kliknout na následující (odkaz zde), kde zájemci dostanou tyto informace a další o průběhu zkušebního provozu TKB, který byl slavnostně uveden do provozu v sobotu dne 19. 9. 2015.

Závěrem uvádím, že jako dlouholetý bývalý správce tunelů a parkovacích garáží na území hl.m. Prahy jsem v předstihu dne 12. října 2015 veřejnost upozornil, že Blanka bez navazující dopravní infrastruktury nás bude zlobit (odkaz najdete zde) a jak vidno a slyšno v termínu těsně před podzimními volbami 2016 začíná Blanka doslova a do písmene běsnit.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Dostálová (ANO): My chtěli diskusi. Ale vy jste neustále tvrdili, jak je migrační pakt super

20:01 Dostálová (ANO): My chtěli diskusi. Ale vy jste neustále tvrdili, jak je migrační pakt super

Projev na 98. schůzi Poslanecké sněmovny 19. dubna 2024 k migračnímu paktu.