Radní pro školství Jaroslava Suková (TOP09) minulý týden zpracovala návrh Koncepce rozvoje školství pro období 2015 – 2020 a dala členům výboru pro výchovu a vzdělávání čas přes víkend, aby materiál připomínkovali s tím, že ho dnes (26.8.) projedná a schválí Rada městské části. Koncepce rozvoje školství je důležitý strategický dokument, který definuje cíle a priority pro rozvoj základních a mateřských škol. Kvalitní strategie je podmínkou pro čerpání evropských i národních prostředků pro rozšiřování kapacit zejména mateřkých škol. Návrh paní Sukové považujeme za odfláknutý šuplíkový materiál, postavený na vratkých základech a postrádající konkrétní cíle a kroky. Rozhodli jsme se proto jako klub zastupitelů Žižkov (nejen) sobě vyzvat paní Sukovou otevřeným dopisem k přepracování a důkladnému projednání Koncepce.
Vážená paní radní,
obracíme se na Vás jako na členku Rady městské části odpovědnou za oblast školství. V pátek 21. srpna byl pracovníky úřadu rozeslán členům Výboru pro výchovu a vzdělávání návrh Koncepce rozvoje školství pro období 2015 – 2020 v podobě, která je přílohou tohoto otevřeného dopisu. Předsedkyni výboru, paní Martě Vrabcové, jste zároveň 17. srpna sdělila, že návrh Koncepce je třeba ve výboru projednat tak, aby Koncepci mohla projednat Rada městské části 26. srpna.
Bez ohledu na velmi nízkou kvalitu zpracování návrhu Koncepce považujeme tento překotný způsob projednání za nepřijatelný. Koncepce rozvoje školství je zásadním strategickým dokumentem, který definuje základní rámce a cíle pro rozvoj vzdělávání v Praze 3. Takový materiál není možné projednat a schválit během 5 dnů. Strategická povaha dokumentu si navíc vyžaduje projednání nejen se členy Výboru pro výchovu a vzdělávání, ale i s ostatními zastupiteli, řediteli základních a mateřských škol, pedagogy a s odbornou veřejností. Není nám známá žádná okolnost, která by radnici tlačila k urychlenému a odfláknutému projednání.
Po rychlém prostudování Vámi zpracovaného návrhu Koncepce je zřejmé, že vykazuje řadu chyb, nedostatků a zavádějících informací. Dokument je zpracovaný velmi stručně, obecně a proklamativně. Zcela v něm chybí definice konkrétních, měřitelných a dosažitelných cílů, které by mohly v horizontu do roku 2020 vést k jakémukoli zlepšení kvality vzdělávání. Dokument je návrhem šuplíkovým, nicneříkajícím a udržujícím status quo.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
autor: PV
jmenování premiéra
Dobrý den, sledoval jsem vás včera na CNN, kde jste se vyjadřoval k tomu, koho by prezident měl nebo neměl jmenovat premiérem. Jestli o tom rozhoduje prezident, tak k čemu jsou volby? Neměl by na základě výsledku dostat vítěz šanci sestavit vládu? Protože jestli ne, tak jsou podle mě zbytečné. A jes...
Další články z rubriky

6:16 Kavij (KSČM): Ministerstvo obrany má díky zbrojařskému lobbingu NATO žně
Nepomohla ani osmimiliardová záloha, dodávka letounu C-390 se zpozdí.
- 22:14 Farský (STAN): Ve střední Evropě posilují antievropské a antiukrajinské síly
- 20:16 Mádlová (ANO): Piráti slibují modré z nebe. Připomeňme si fakta o nich
- 20:06 Hejtman Holiš: Žádám prezidenta o veto školského zákona
- 18:02 Rajchl (PRO): Pokud uspějeme, od totalitního kyjevského režimu se distancujeme
- 16:14 Schillerová (ANO): Moc v ČR mají lobbisté bank, zbrojařů a energetických gigantů, ne Fiala