„Ze mě dělali pitomce, když jsem byl u Moravce v té debatě. Tam seděli v hledišti většinou podporovatelé ODS. Seděl tam pro mě reprezentant skutečně poslaneckého parazitismu - Marek Benda - a smál se mi do ksichtu, že co to ten Babiš povídá o tom centrálním nákupu,“ řekl Andrej Babiš v pondělí večer několika stovkám posluchačů v sále domu kultury Metropol v Českých Budějovicích.
Babišovo sledování prý o něčem svědčí
ParlamentníListy.cz proto požádaly o reakci Marka Bendu. „Co s tím nadělám? Nic. Prostě takový je život. Je to úplná hloupost. Přijde mi to v podstatě směšné. Já jsem seděl na té debatě asi v patnácté řadě, rozhodně jsem neseděl pod pódiem, a jestli má pan Babiš potřebu mě takto sledovat a mapovat, tak to svědčí o tom, jak si představuje politiku. Navíc, pokud si správně pamatuji, tak jsem se rozhodně nesmál centrálním nákupům, ale pokud jsem se něčemu smál, tak tomu, když se Babiš pokoušel vysvětlit Moravcovi, jak to myslí s druhým pilířem, který bude povinný, ale bude z něj možné kdykoliv vystoupit, což opravdu byla formulace, ze které bylo patrné, že mluvčí tomu vůbec nerozumí,“ uvedl Benda.
Marketingový produkt
Babiš je podle něj marketingový produkt. „To je zcela evidentní. Je to produkt, který tu vytvořila americká marketingová agentura, jelikož pravicoví voliči byli nespokojeni se stranami, které doposud volili, a objevilo se volné místo na trhu, do kterého se agentura strefila. Babiš měl na to, aby to zaplatil,“ doplnil dlouholetý poslanec ODS.
O jeho pravicovosti si můžeme nechat zdát
A vyjádřil i pochybnost nad Babišovou pravicovostí. Podnikání v době regulovaných trhů a státních dotací Benda podle svých slov nepovažuje za autentickou pravici. „Nechce zvyšovat daně, tomu rozumím, protože by je musel platit. V tomhle bodě má moji podporu, jinak si o jeho pravicovosti můžeme nechat jenom zdát. Člověk, který vyrůstal za komunistického režimu, aktivně s ním spolupracoval, vysazen v Maroku, agent Státní bezpečnosti, to jsou typické produkty komunistického režimu, nikoli svobodného," uzavřel Benda.
autor: Petr Kupka