Jančura: Za ODS se trochu kradlo. ČSSD to dovedla k dokonalosti

17.6.2010 7:46 dop.

Rýsující se koaliční vláda je pro podnikatele Jančuru nadějí na skutečné šetření ze strany státu. Velkým zdrojem úspor je od korupce očištěné zadávaní veřejných zakázek.

Jančura: Za ODS se trochu kradlo. ČSSD to dovedla k dokonalosti

Parlamentní volby dopadly nádherně z pohledu majitele Student Agency Radima Jančury. Ten se v době jejich konání obrátil na Evropskou komisi se stížností na nezákonný postup krajů, jehož vinou získaly České dráhy zakázky za zhruba 150 miliard korun bez výběrového řízení. Potěšil ho především nezdar sociální demokracie. Ta je podle něj proti soukromému podnikání a chtěla upevnit postavení monopolního dopravce, kterým jsou České dráhy.

Volební výsledky by mohly mít pozitivní dopad na občanské demokraty, druhou nejsilnější stranu v nové Sněmovně. „ODS se snaží změnit tvář, protože získala velkou konkurenci v TOP 09. To je stejné jako na dráze. České dráhy se také nebudou snažit, dokud nebudou mít konkurenci, která přijde s lepšími podmínkami," nabízí Jančura pro ParlamentníListy.cz paralelu mezi politikou a podnikáním.

Ušetří se nejvíc na veřejných zakázkách, které prodražuje korupce

Podle něj se ODS očistila od Topolánků a Dalíků a snaží se zbavit lidí, kteří uvnitř strany nikdy nikomu moc nevoněli. Na krajské úrovni mu ale mnohem více vadí lidé ze sociální demokracie. „Za ODS se v krajích vždycky trochu kradlo, ale za ČSSD se to dovedlo k absolutní dokonalosti," říká majitel úspěšné dopravní agentury.

Ten si hodně slibuje od plánů tvořící se koaliční vlády, která bude určitě myslet i na podnikatele. „Hlavně to vypadá, že chce šetřit. A úspor dosáhne zejména ve veřejných zakázkách, které prodražuje korupce. Zadávají se opravdu hodně špatně," stěžuje si Jančura na podmínky kolem vypisování veřejných zakázek.

Pandury za 14,5 a grippeny za 20 miliard nejsou nic proti železnici

Od budoucí vládní garnitury proto očekává, že zajistí stejné podmínky pro podnikatele tím, že se budou vypisovat průhledná nabídková řízení. „Nechci, abych pokaždé vyhrál, ale chci mít stejné podmínky jako všichni, kdo se soutěže zúčastní. Na to máme právo dané Ústavou i Listinou základních práv a svobod," dovolává se Jančura férového přístupu ze strany zadavatele soutěží.

Dokládá to na marné snaze společnosti RegioJet, kterou vlastní Student Agency, provozovat železniční dopravu v krajích. „Největší zakázka v historii na 150 miliard bez výběrového řízení, to se mohou jít schovat všechny ty grippeny či pandury," připomíná majitel Student Agency podivné zakázky o jeden řád menší.

Související:

Šéfa Student Agency lákaly různé strany. Jančura ale řekl "Ne" 

Žluté vlaky bojují za férové podnikání 

Foto: StudentAgency.cz

Redakci PL můžete podpořit i zakoupením předplatného. Předplatitelům nezobrazujeme reklamy.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama

autor: jih

JUDr. Jiří Pospíšil byl položen dotaz

Dozimetr

Dobrý den, každý den na Vás v kauze Dozimetr vyplouvají nové a nové nepříjmené informace. Zdá se, že jste v té obří chobotnici měl také své chapadlo. Netvrdím, že jste se dopustil korupce, to si nemyslím ani o Gazdíkovi, ale ten aspoň částečně přijal zodopovědnost a rezignoval. Co vy?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Ve Francii to jde, na Slovensku to jde, Bruselu to nevadí. Fialova vláda? Seká dluhy

9:53 Ve Francii to jde, na Slovensku to jde, Bruselu to nevadí. Fialova vláda? Seká dluhy

„Nejvíce tržní a nejjednodušší řešení, které lze učinit, je, aby vláda vytáhla z ČEZ ve formě divide…