Ministr Dobeš: MD zveřejňuje okolnosti smluvního vztahu na nový registr vozidel

18.07.2012 17:27

Řádné výběrové řízení na dodavatele služeb informačních technologií proběhlo na ministerstvu dopravy už v roce 2010, kdy byla podepsána Smlouva o poskytování a rozvoji IT služeb (PRITS). Vítěznou společností se stala ATS – Telcom Praha a její činnost zahrnovala rozvoj a provoz informačních technologií. Smlouvu za ministerstvo podepisoval tehdejší náměstek ministra Roman Boček a ministerstvo platí společnosti ATS – Telcom Praha měsíčně 13 166 693 Kč (celkově by tak měla být vyplacena částka cca 474 milionů korun) bez ohledu na plné využívání či nevyužívání služeb.

Ministr Dobeš: MD zveřejňuje okolnosti smluvního vztahu na nový registr vozidel
Foto: LIDEM
Popisek: Exministr dopravy Pavel Dobeš

Ministerstvo se na základě počínání dobrého hospodáře rozhodlo pod novým vedením využít s ohledem na tyto vázané finanční prostředky společnost ATS – Telcom Praha k dodání aplikace centrálního registru vozidel (CRV) v rámci této smlouvy. Na přelomu roku 2011/2012 byla tvorba aplikace CRV s ohledem na nevyužívání možností smluvního vztahu podřazena pod dříve podepsanou smlouvu. Samotné práce na tvorbě aplikace CRV byly zahájeny na začátku roku 2012.

Možnost podřadit aplikaci CRV pod tuto smlouvu potvrdil také znalecký posudek. „Finanční prostředky na vývoj a zřízení aplikace byly použity z nevyužívaných finančních prostředků, které by musely být stejně proplaceny,“ uvedl ministr dopravy Pavel Dobeš. „Zároveň byl na začátku tohoto roku podepsán dodatek k dřívější smlouvě, díky kterému byly zpřísněny sankce v případě neplnění,“ zdůraznil ministr.

Problémy s CRV jsou důsledkem nečinnosti několika předchozích vedení ministerstva, která převod registru z ministerstva vnitra pod ministerstvo dopravy odkládala už od roku 2001. Současné vedení MD bylo první, které nový centrální registr vozidel začalo řešit.

Za působení Víta Bárty v čele resortu nebylo například vůbec připraveno otevřené výběrové řízení na CRV. Bylo vypsáno pouze výběrové řízení na konzultační služby, jak s přípravou CRV postupovat. Při tomto postupu, kdy bylo nejdříve vypsáno výběrové řízení na konzultační služby a teprve po jeho plnění by bylo vypsáno výběrové řízení na samotný registr, by nebylo možné zprovoznění registru v žádném případě stihnout. Na vývoj nového registru vozidel by tak nebylo možné použít prostředky z integrovaného operačního programu (IOP), a to protože předchozí vedení ministerstva tuto variantu včas nepřipravilo.

Ze strany dodavatele docházelo k opětovnému ubezpečení, že systém CRV bude plně funkční, a to k datu 1. července 2012, respektive 9. července 2012.

Důvodem přechodu byl fakt, že původní systém nesplňoval veškeré potřeby pro připravenost na aplikace, které souvisejí jak se zavedením základních registrů, tak i se závazky ČR vyplývajícími z právních předpisů EU, jejichž realizace je vázána plnou připraveností systému k 1. lednu 2013.

V současné době MD aplikaci CRV oficiálně nepřevzalo, a to především z důvodu problémů při jejím spuštění. MD do této chvíle nezaplatilo žádné finanční prostředky vyplývající ze Smlouvy „Zajištění podpory provozu Centrálního registru vozidel“. Jedná se o částku 32 428 800,- Kč včetně DPH (uváděná částka za software aplikace CRV ve výši 37 milionů korun je součástí smlouvy z roku 2010; firmě by byla vyplacena i tehdy, kdyby se aplikace CRV nerealizovala).

„Smlouva o poskytování a rozvoji IT služeb včetně dodatku, stejně jako Smlouva o zajištění podpory provozu Centrálního registru vozidel jsou veřejnosti samozřejmě k dispozici,“ doplnil ministr dopravy Pavel Dobeš.

smlouvy naleznete zde:

Smlouva PRITS

Dodatek ke smlouvě

Smlouva o zajištění podpory provozu CRV

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Ministerstvo dopravy
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Tunel, pane Babiši? Dalšího ministra čeká peklo. Muž přes palubu? Poslanci mají nabito. A k tomu jsme zjistili i něco horšího

4:47 Tunel, pane Babiši? Dalšího ministra čeká peklo. Muž přes palubu? Poslanci mají nabito. A k tomu jsme zjistili i něco horšího

Šok pro všechny jen trochu znalé dění na Ministerstvu obrany způsobila kauza s nákupem pasivních rad…