Pivovarníci stanovili své strategické priority

08.11.2012 17:30

Na strategickém semináři, který zorganizoval Český svaz pivovarů a sladoven, byly projednány strategické priority svazu pro období let 2013–2015. Semináře se zúčastnili vedle členů předsednictva ČSPS představitelé nejvýznamnějších pivovarských skupin a pivovarů u nás, zástupci chmelařů a hosté.

Pivovarníci stanovili své strategické priority
Foto: Hans Štembera
Popisek: Pivo

V první části semináře vystoupil MVDr. Pavel Bohatec, vrchní ředitel Sekce potravinářských výrob, Úřadu pro potraviny, Ministerstva zemědělství ČR, který informoval o nové zemědělské politice v EU od roku 2013, a především zákoně o potravinách. RNDr. Ladislav Minčič, CSc., MBA, 1. náměstek ministra financí, promluvil o odhadech vývoje daňového prostředí v ČR a Pierre-Olivier Bergeron, generální sekretář Brewers of Europe, představil trendy vývoje image piva na evropských trzích.

V další části semináře byly diskutovány klíčové priority svazu. Mezi ně patří především udržení sazby spotřební daně z piva, případně navrácení sazby spotřební daně na úroveň z roku 2009. S tím souvisí i nutnost ještě více zdůrazňovat přínos pivovarství pro české hospodářství.

„Chceme se více zaměřit na další budování pozitivní image českého piva s využitím Chráněného zeměpisného označení České pivo a také českého pivního průmyslu. To považujeme za jeden z klíčových bodů našich budoucích aktivit, začneme komunikací,“ sdělil Ing. František Šámal, předseda Českého svazu pivovarů a sladoven. „S tématem velmi úzce souvisí nezbytnost akcentovat přírodní charakter piva a dále podporovat roli producentů českého chmele a ječmene. Tím doslova bojujeme za udržení českého zemědělství,“ doplnil František Šámal.

Pivovarníci chtějí znovu oživit spolupráci s lékaři a s jejich pomocí komunikovat pozitivní zdravotní účinky piva při rozumné a přiměřené konzumaci. Svaz počítá s tím, že do komunikačních aktivit více zapojí sládky, kteří šířili a dodnes šíří slávu našeho piva u nás i za hranicemi. Akcent bude kladen též na hledání odpovídajících forem komunikace s mladší cílovou skupinou ve věku 18–35 let, chceme těmto zákazníkům sdělit, proč je pivo i dnes moderní nápoj.

Další strategickou prioritou svazu jsou aktivity v oblasti společenské zodpovědnosti pivovarů jako producentů nízkoalkoholického nápoje. Vedle stávajících projektů se počítá se zaměřením na problematiku boje proti pití nezletilých. Počítá se s intenzivní spoluprácí s prodejci piva jak v obchodě, tak v gastronomických zařízeních.

S tím je spojena také nutnost pokračovat v projektech zaměřených na podporu prodeje nealkoholického piva. Mezi ně patří již dva roky úspěšně fungující projekt Řídím, piju nealko pivo realizovaný ve spolupráci s Policií ČR. Snahou především členských pivovarů bude dosáhnout úpravy legislativního rámce tak, aby nealko pivo bylo vyčleněno z pivní kategorie, tak dosáhneme omezení regulace v oblasti obchodu a marketingu. Nealko pivo pak bude významněji využíváno coby bezpečná varianta pití piva a konkurenční výhoda pivovarníků oproti ostatním výrobcům alkoholických nápojů.

Další informace naleznete na internetových stránkách Českého svazu pivovarů a sladoven www.cspas.cz.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

,,Havel nám vyhověl. Ministr se zhroutil. Sověti nám řekli...” Generál Lorenc promluvil o roce 89

4:44 ,,Havel nám vyhověl. Ministr se zhroutil. Sověti nám řekli...” Generál Lorenc promluvil o roce 89

Generál, který byl u toho. Tak zní název knižního rozhovoru s Alojzem Lorencem, který měl v listopad…