Letos v létě se otevře další kus D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí. Jde o 25 kilometrů dlouhý úsek, který uleví městům Planá nad Lužnicí a Soběslav, přes které jezdí denně desítky tisíc aut. Jenže základní problém s tranzitem nevyřeší. Ten zřejmě vyřešen ještě dlouho nebude. „Vše záleží na penězích, na výkupech pozemků. V současné době se připravuje stavba obchvatu kolem Českých Budějovic a trasy od Budějovic do Bošilce. Pokud se ještě letos podaří dovykoupit potřebné pozemky, pak by se mohlo začít s těmito úseky. Je to ale složitý proces,“ řekl pro ParlamentniListy.cz senátor za ODS, starosta Chýnova a předseda sdružení pro dostavbu D3 Pavel Eybert.
Snad se v následujícíh letech podaří dokončit jihočeskou část, doufá Eybert
Právě výkupy pozemků a další peníze od státu brzdí dostavbu 160 kilometrů dlouhé důležité spojnice, která má nejenom regionální a český, ale celoevropský význam. „Neviděl bych pozitivně snahy o to, aby se část dálnice financovala formou PPP projektem. Tedy, aby do něj vstupoval soukromý subjekt. Doufám, že se podaří v následujících letech dokončit alespoň tu jihočeskou část, na kterou naváže rychlostní silnice směrem na hranice s Rakouskem,“ věří Eybert.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Radek Kraus