ŘSD jednalo v Mostě o rekonstrukci mostu pod Hněvínem a dalších stavbách v Ústeckém kraji

02.10.2019 16:17 | Zprávy

Zástupci chomutovské správy ŘSD představili primátorovi města Most stav přípravy významných investičních projektů s bezprostřední vazbou na dopravu v Mostě a informovali ho o průběhu realizovaných staveb v okolí.

 ŘSD jednalo v Mostě o rekonstrukci mostu pod Hněvínem a dalších stavbách v Ústeckém kraji
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

Mosteckého primátora Jana Paparegu zajímala především probíhající rekonstrukce mostu na silnici I/27 pod Hněvínem, která má výrazný vliv na dopravu mezi Mostem a Chomutovem. Řidiči musejí využívat dlouhé objížďky po silnicích nižších tříd. Zároveň se netajil zklamáním z přípravy této stavby, kdy docházelo k několika posunům termínu zahájení a změnám dopravně-inženýrských opatření. „Most vede přes železniční trať, což vyžadovalo zároveň součinnost se Správou železniční dopravní cesty. K posunům termínu docházelo vlivem nevydaných stavebních povolení na objekty drah. Dopravně-inženýrská opatření neustále sledujeme a upravujeme dle aktuální situace, aby byla pro řidiče co nejkomfortnější,“ vysvětlil situaci na rekonstruovaném mostu ředitel Správy Chomutov Martin Vidimský. Zároveň primátora ujistil v tom, že rekonstrukce mostu je podrobena neustálým kontrolám. Most by měl být zprovozněn v květnu příštího roku. Původně se sice počítalo s koncem letošního roku, po rozebrání konstrukce však vyšly najevo vady v založení mostu.

Nejdiskutovanější investiční akcí ŘSD v okolí Mostu je zkapacitnění silnice I/27 mezi Mostem a Litvínovem. Důležitá spojnice obou měst prochází průmyslovou aglomerací, jíž dominuje rozsáhlý komplex především chemických závodů v Záluží u Litvínova. Současná silnice je dvoupruhová a dopravní zatížení již přesahuje její kapacitu. „Rozšíření na čtyřpruh je z hlediska lepší plynulosti a zejména bezpečnosti silničního provozu v dané lokalitě nezbytné,“ podotkl mostecký primátor Jan Paparega. Pokyn k pokračování přípravy stavby byl vydán na základě rozhodnutí Bezpečnostní rady státu po havárii v litvínovské chemičce z roku 2015. „Loni v listopadu jsme dokončili variantní technicko-ekonomická studii, která byla projednána s Policií ČR, Městem Litvínov a Unipetrolem. K dalšímu sledování byla doporučena varianta se světelným řízením úrovňové křižovatky. Po dokončení řízení EIA budeme pokračovat navazujícími stupni přípravy,“ informoval vedení města Mostu vedoucí úseku výstavby Marek Sotona z chomutovské Správy ŘSD. Se zahájením stavby ŘSD počítá do roku 2026.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Petr Hladík byl položen dotaz

elektromobilita

Proč zrovna neziskovky?V rozpočtu je tolik peněz,že znovu bude státní rozpočet podporovat neziskovky. Ano,ať podporuje,ale jenom ty charitativní apod.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Závěrečná fáze obnovy Fantovy budovy

11:27 Správa železnic: Závěrečná fáze obnovy Fantovy budovy

Správa železnic pokračuje v rekonstrukci vnitřních prostor Fantovy budovy na pražském hlavním nádraž…