AČRA MK se připojila k podpoře návratu k původní podobě zákona o regulaci reklamy

23.01.2018 13:41

Již v minulém roce na jaře jsme se připojili k nesouhlasu s novelou zákona o regulaci reklamy, která údajně měla zvýšit ochranu spotřebitelů.

AČRA MK se připojila k podpoře návratu k původní podobě zákona o regulaci reklamy
Foto: red
Popisek: Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace

Mediální trh společně podporuje pozměňovací návrh k zákonu o léčivech, kterým je regulována reklama

Provozovatelé médií a reklamní agentury sdružené v profesních asociacích [1] společně podporují pozměňovací návrh k zákonu o léčivech, o kterém se bude v pátek hlasovat na plénu poslanecké sněmovny a který navrhuje zrušit poslední novelizaci zákona o regulaci reklamy. V loňském roce byl totiž přílepkem právě k zákonu o léčivech novelizován zákon o regulaci reklamy tak, že byla rozšířena odpovědnost za soulad obsahu reklamy na vybrané typy produktů - humánní léčivé přípravky, doplňky stravy a potraviny pro zvláštní a kojeneckou výživu - se zákonem i na její pouhé šiřitele. Do té doby za soulad obsahu reklamy na takové produkty se zákonem odpovídaly pouze subjekty, které se na něm skutečně podílejí, stejně jako je tomu u ostatních typů produktů. Pozměňovací návrh usiluje o návrat k původní podobě zákona o regulaci reklamy.

Problematická novela, která zavedla solidární odpovědnost šiřitele reklamy za soulad obsahu reklamy na humánní léčivé přípravky, doplňky stravy, potraviny pro zvláštní a kojeneckou výživu se zákonem, je účinná od dubna 2017. Nevedla k žádnému zvýšení úrovně ochrany spotřebitelů, jen se ukázalo, že je snadno zneužitelná pro konkurenční boj výrobců dotyčných produktů. Už na jaře loňského roku celý mediální sektor upozorňoval na to, že rozšíření odpovědnosti na šiřitele reklamy k vyšší ochraně spotřebitelů vést nemůže. Šiřitelé reklamy totiž nedisponují odbornou kvalifikací ani právními nástroji k tomu, aby dokázali shromáždit potřebné podklady a kvalifikovaně zhodnotit, zda inzerovaný výrobek například skutečně posiluje imunitu či nikoliv.

„Provozovatelé médií chápou, že cílem novely měla být větší ochrana spotřebitele, ale přenesení odpovědnosti na šiřitele reklamy není tou správnou cestou. Ochranu spotřebitele lze zvýšit pouze efektivním vymáháním zákonných povinností u zadavatelů reklamy. Doufáme, že zákonodárci tuto skutečnost pochopí a podpoří pozměňovací návrh, který navrací znění zákona o regulaci reklamy do původní podoby, a stávající novelu odmítnou jako nekoncepční a nesystémovou,“ komentuje společný postup Ján Simkanič, předseda Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR).

[1] Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), Asociace komerčních televizí (AKTV), Asociace televizních organizací (ATO), Unie vydavatelů (UV), Asociace provozovatelů soukromého vysílání (APSV), Asociace komunikačních agentur (AKA), Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK)

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…