AMSP ČR: České firmy na internetové vlně

13.03.2013 13:08 | Zprávy

Internet se stal přirozenou součástí jejich podnikání, o dalším úspěchu teď rozhodne jejich odvaha začít s kvalitním online marketingem.

AMSP ČR: České firmy na internetové vlně
Foto: AMSP ČR
Popisek: AMSP ČR

Využití internetu a online nástrojů v podnikání firem se v Česku podle průzkumu Millward Brown dostává do další fáze. Poté, co firmy překonaly počáteční strach z internetu           a online prezentace, začínají si pomalu uvědomovat i důležitost online reklamy. Přestože čtvrtina firem by do ní chtěla investovat i více, ti, co ji nevyužívají, mají obavy, že je drahá, neefektivní a příliš komplikovaná. Google chce tyto obavy překonat prostřednictvím sítě expertů specializovaných na MaSP a také vzděláváním, včetně nového webu www.navlneinternetu.cz ve spolupráci s AMSP. Dnešním dnem spouští také novou zjednodušenou reklamní službu pod názvem AdWords Express.

Fakt, že Česko je Zemí internetovou, je důležitý i pro segment malých a středních podniků a jejich vlastní online prezentaci. Podle studie BCG internet vytváří pro cenově sensitivní české spotřebitele atraktivní alternativu k drahým nákupům a malému výběru, který je k dispozici v kamenných obchodech. Stačí vzít v potaz, že více než tři čtvrtiny nakupujících Čechů (76%) dělají před nákupem průzkum na internetu a celá třetina online nakupuje. Více než čtyři z deseti nákupů v českém kamenném obchodě jsou ovlivněny internetem (zdroj: consumerbarometer.eu). Na základě studie „České firmy na internetové vlně” je možné konstatovat, že české firmy se ve využívání internetu a online nástrojů posunuly do dalšího stádia. 60% firem je online prostřednictvím vlastních webových stránek. Ty jsou zatím také číslem jedna z hlediska míry další investice do jejich vylepšení a lepšího využití.

I přesto se zatím firmy jen zřídka věnují zlepšení samotné dohledatelnosti webu, a to buď pomocí reklamy ve vyhledávání (28%) nebo prostřednictvím SEO (search engine optimization 7%). Jenom málo z nich má e-shop nebo využívá reklamu na sociálních sítích (méně než 10%). Zejména firmy do 10 zaměstnanců zatím pořád sázejí na tradiční offline formáty jako letáky, místní outdoor nebo reklamu v tisku.

„Víme, že firmy zájem mají, ale chybí jim hlavně čas na to, aby - pro ně zatím velmi složitý svět online marketingu - probádaly samy. Určitě potřebují pomocnou ruku od komerčních společností      a odborníků na českém trhu,” říká Eva Svobodová, ředitelka Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, která s podnikateli a firmami dlouhodobě spolupracuje, a dodává: „Ve spolupráci s Googlem navazujeme na realizované vzdělávací projekty a podnikatelům a firmám dáváme k dispozici webovou stránku, která nabídne důležité zdroje informací a rady, jak se zorientovat ve světě online reklamy a marketingu.”

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: AMSP ČR

Evropská unie si z našich peněz dělá bankomat

Souhlasím s tím, co tvrdíte, bohužel situace u nás je podle mě stejná. Stát podle mě není dobrý hospodář a nač u nás potřebujeme tolik politiků za takové peníze? Vždyť o řadě z vás není ani slyšet a řada z vás si práce poslance plete s cestovkou. Nebo to tak podle vás není?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: ZÓNA 2025 prověří připravenost na krizi v Dukovanech

19:10 ČEZ: ZÓNA 2025 prověří připravenost na krizi v Dukovanech

Od úterý 10. června bude v okolí Jaderné elektrárny Dukovany probíhat třídenní cvičení ZÓNA 2025.