ASZ ČR: Miliardy, vynaložené na propagaci značky Klasa, se míjí účinkem

20.02.2019 9:51 | Zprávy

Téměř dvě miliardy korun vydaných na propagaci kvalitních českých potravin, které mnohdy nejsou ani kvalitní, ani české, jak dokládá namátkou třeba příklad čínského medu, majonézy s obsahem 1,6 procenta vaječného žloutku či listové těsto s dvojnásobným obsahem transmastných kyselin. A také neustále klesající prodej českých potravin - to je výsledek marketingové kampaně značky KLASA za posledních deset let.

ASZ ČR: Miliardy, vynaložené na propagaci značky Klasa, se míjí účinkem
Foto: ASZ
Popisek: Asociace soukromého zemědělství

Asociace soukromého zemědělství ČR (ASZ ČR) považuje tento počin za neúčelně vynaložené peníze z kapes daňových poplatníků a žádá ministerstvo zemědělství o přehodnocení celého fungování této značky, kterou začalo v roce 2003 udělovat.

„Propagace značky KLASA českému spotřebiteli, ale ani českým výrobcům potravin, nepřinesla žádnou z původně avizovaných výhod. Držiteli tohoto označení nejsou ani výrobci nejkvalitnějších potravin, neboť podmínky pro její udílení tvoří víceméně jen nutnost dodržovat předpisy platné pro výrobu potravin, a z výše uvedených údajů je patrné, že mnohdy ani to ne. Držiteli tohoto ocenění ale nejsou ani potraviny vyrobené pouze ze surovin od českých sedláků,“ upozorňuje předseda ASZ ČR Josef Stehlík.

V konkurenci plejády dalších značek kvality či původu se navíc spotřebitel ani nedozví, jaké výhody mu může nákup potravin pod značkou KLASA přinést, a ve větší míře je tak nakupuje pouze tehdy, když má možnost vyhrát v doprovodné soutěži například automobil. Nekupuje je tak kvůli značce samotné, ale kvůli zcela nepotravinářské výhře. Jediným výsledkem pak je tedy to, že má část spotřebitelů o existenci KLASY nějaké povědomí. Prodej českých potravin, a to nejen uvedené značky, se přitom ale stále snižuje.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Evropská komise

Podle vás se chce Evropská komise zavděčit všem. Na to jste přišla jak? Nemyslíte, že realita je úplně opačná a rozhodování Evropské komise štve čím dál víc lidí, politiků i států? Jak je vůbec možné, že má takový vliv na rozhodování, když jsou to vlastně lidmi nevolení politici?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Královéhradecký kraj plánuje osamostatnění muzea krajky ve Vamberku

22:31 Královéhradecký kraj plánuje osamostatnění muzea krajky ve Vamberku

Muzeum krajky ve Vamberku, které je součástí Muzea a galerie Orlických hor v Rychnově nad Kněžnou, b…