ASZ ČR: Miliardy, vynaložené na propagaci značky Klasa, se míjí účinkem

20.02.2019 9:51 | Zprávy

Téměř dvě miliardy korun vydaných na propagaci kvalitních českých potravin, které mnohdy nejsou ani kvalitní, ani české, jak dokládá namátkou třeba příklad čínského medu, majonézy s obsahem 1,6 procenta vaječného žloutku či listové těsto s dvojnásobným obsahem transmastných kyselin. A také neustále klesající prodej českých potravin - to je výsledek marketingové kampaně značky KLASA za posledních deset let.

ASZ ČR: Miliardy, vynaložené na propagaci značky Klasa, se míjí účinkem
Foto: ASZ
Popisek: Asociace soukromého zemědělství

Asociace soukromého zemědělství ČR (ASZ ČR) považuje tento počin za neúčelně vynaložené peníze z kapes daňových poplatníků a žádá ministerstvo zemědělství o přehodnocení celého fungování této značky, kterou začalo v roce 2003 udělovat.

„Propagace značky KLASA českému spotřebiteli, ale ani českým výrobcům potravin, nepřinesla žádnou z původně avizovaných výhod. Držiteli tohoto označení nejsou ani výrobci nejkvalitnějších potravin, neboť podmínky pro její udílení tvoří víceméně jen nutnost dodržovat předpisy platné pro výrobu potravin, a z výše uvedených údajů je patrné, že mnohdy ani to ne. Držiteli tohoto ocenění ale nejsou ani potraviny vyrobené pouze ze surovin od českých sedláků,“ upozorňuje předseda ASZ ČR Josef Stehlík.

V konkurenci plejády dalších značek kvality či původu se navíc spotřebitel ani nedozví, jaké výhody mu může nákup potravin pod značkou KLASA přinést, a ve větší míře je tak nakupuje pouze tehdy, když má možnost vyhrát v doprovodné soutěži například automobil. Nekupuje je tak kvůli značce samotné, ale kvůli zcela nepotravinářské výhře. Jediným výsledkem pak je tedy to, že má část spotřebitelů o existenci KLASY nějaké povědomí. Prodej českých potravin, a to nejen uvedené značky, se přitom ale stále snižuje.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Tomio Okamura byl položen dotaz

Proč nechodíte17.11. na Národní třídu?

Podle mě se dají snadno zvládnou obě ,,akce". Co tím, že na Národní třídu nechodíte, vlastně chcete sdělit? A nemyslíte, že jste tam minimálně jako předseda Sněmovny jít měl? Nechce se mi věřit, že byste měl strach z reakce veřejnosti, tak mi to nejde do hlavy, proč tam nejdete? Nemyslíte, že tak na...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Armáda ČR: Příprava českých pilotů na letouny F-35 pokračuje

22:08 Armáda ČR: Příprava českých pilotů na letouny F-35 pokračuje

Projekt nákupu letounů F-35 vstoupil do další fáze, minulý týden proběhl výcvik pilotů 211. taktické…