Akademie věd: Na zvýšený příjem soli pomáhá šťáva z červené řepy, vyrovnává krevní tlak

20.04.2019 12:57 | Zprávy

Epidemiologické studie ukazují, že zvýšený výskyt vysokého krevního tlaku je z velké části spojen s vyšším příjmem soli v potravě. Vědci z Fyziologického ústavu AV ČR, Kalifornské univerzity v San Francisku a Michiganské státní univerzity zjistili, že při současném podání roztoku soli a malého množství dusičnanu sodného nebo šťávy z červené řepy nedochází u potkanů ke zvyšování krevního tlaku.

Akademie věd:  Na zvýšený příjem soli pomáhá šťáva z červené řepy, vyrovnává krevní tlak
Foto: AV ČR
Popisek: Logo Akademie věd ČR

Vědci testovali u potkanů podání 1 % roztoku soli, ke kterému přidali malé množství buď dusičnanu sodného, nebo šťávy z červené řepy tak, aby byl poměr soli a dusičnanu v roztocích větší než 100:1. „V obou případech nedošlo ke zvýšení krevního tlaku na rozdíl od kontrolních potkanů, kteří dostávali k pití pouze 1 % roztok soli a vyvinula se u nich hypertenze,“ vysvětluje Jan Šilhavý z Fyziologického ústavu Akademie věd ČR.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Jaká je ta vaše taktika, jak zabránit úpadku průmyslu?

A myslíte, že je reálné zabránit tomu, co předvádí EU? Podle mě si dělá stejně co chce, bez ohledu na to, co chce většina občanů EU, protože rozhodují hlavně ti nikým nevolení.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ÚZSVM poslal na účet pro oběti trestných činů 197 milionů

22:08 ÚZSVM poslal na účet pro oběti trestných činů 197 milionů

Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových zaslal na zvláštní účet Ministerstva spravedlnosti …