Alcar: Nebezpečná ocelová kola na českém trhu

09.10.2013 17:01 | Zprávy

Na českém trhu s náhradními díly se vyskytují neoznačená ocelová kola, která nemají požadované pevnostní parametry a jejichž použití na vozidlo je tak nebezpečné. Největší část nabídky nebezpečných kol se zároveň týká nejprodávanějších kol na českém trhu, která jsou určena pro vozy Škoda Fabia a Škoda Octavia.

Alcar: Nebezpečná ocelová kola na českém trhu
Foto: red
Popisek: ALCAR

Ocelová kola postrádající předepsané označení, které by identifikovalo jejich výrobce i schválení k provozu, lze v ČR zakoupit prakticky ve všech distribučních kanálech. Motoristé se s nimi mohou setkat na internetu, ale i v kamenných prodejnách včetně autorizovaných autoservisů. Ke spotřebiteli se tak může dostat ocelové kolo bez jakéhokoliv označení na disku, například i v krabici, která vypadá úplně stejně jako krabice Škoda, přestože má s originálním dílem společné jen číslo tohoto dílu napsané na krabici.

Se zneužíváním katalogových čísel ocelových kol se potýkají i výrobci pro trh náhradní spotřeby, jejichž identifikační čísla jsou používána pro nabízení a prodej nekvalitních kol neznámé výroby. Na zneužití svých čísel a odhalení padělku přijdou například v okamžiku fyzické kontroly v rámci reklamace kola, které nešlo v pneuservisu vůbec vyvážit.

Někteří dovozci a prodejci neschválených kol se k neexistenci homologace předem přiznávají, ale argumentují NIŽŠÍ CENOU takovýchto kol!

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Rozpočet EU

Paní Nerudová, vy se pyšníte tím, že jste u tvorby rozpočtu EU. Jednak mě zaráží, že u toho nejsou všichni europoslanci, že je to, jestli to chápu správně, jen pár vyvolených? A co je také zarážející, jestli jste první z politiků ČR. Jak je možné, že při jednání o tak zásadní věci nemají zástupce vš...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Geologické průzkumy pro Krušnohorský tunel nahlédnou až půl kilometru pod zem

7:14 Správa železnic: Geologické průzkumy pro Krušnohorský tunel nahlédnou až půl kilometru pod zem

Správa železnic pokračuje v geologických průzkumech, které zásadně pomůžou při přípravě Krušnohorské…