Allianz: Vlaky na přejezdech dál masakrují vozidla. Viníky jsou ale až na výjimky sami motoristé

12.01.2014 16:58 | Zprávy

Přestože z aktuálních údajů Drážní inspekce vyplývá, že loňský rok byl z pohledu počtu zemřelých na přejezdech nejoptimističtější za posledních 11 let, pojišťovny stále zaznamenávají vysoký počet škod.

Allianz: Vlaky na přejezdech dál masakrují vozidla. Viníky jsou ale až na výjimky sami motoristé
Foto: Allianz
Popisek: Allianz

Nejde sice o smrtelné případy, ale o nehody, jejichž důsledkem jsou vážná zranění pasažérů a zejména enormní finanční újmy. Závažnost nehod a hlavně nárůst nákladů na pojistná plnění potvrzují i statistiky Allianz pojišťovny. Dopravní nehody na železničních přejezdech po srážce s vlakem, kterých v loňském roce řešila 58, vykazují několikanásobně vyšší finanční nákladnost, než je celkový průměr na běžnou dopravní nehodu. Vloni zaznamenala Allianz nejvíce nehod na železničních přejezdech ve Středočeském a Královéhradeckém kraji, nejméně naopak v Praze.  Nejkritičtějšími měsíci byly únor, květen a říjen a kupodivu téměř obdobně tomu bylo i v roce 2012. Pokud si tedy pokládáme otázku, zda jsou železniční přejezdy bezpečné, můžeme odpovědět, že jsou. Ale pouze za předpokladu, že řidiči budou respektovat všechna pravidla.

Aktuálně Allianz řeší jednu z drahých škod, která se stala právě na přejezdu. Sice si nevyžádala žádné oběti, ale počet zraněných překročil desítku. Nehoda přitom byla úplně zbytečná. Souprava tahače s návěsem přejížděla železniční přejezd v době, kdy tam vůbec neměla co dělat. Řidič totiž nerespektoval zvukovou ani světelnou signalizaci.

„Stotunový motorový vlak narazil do plně naložené soupravy zhruba o poloviční hmotnosti, odhodil ji a sám vykolejil. Souboj dvou těžkých obrů se neobešel bez zranění, ve vlaku bylo 25 cestujících, 12 z nich, včetně strojvedoucího, odvezla záchranná služba se středně těžkými zraněními do nemocnic. Kromě újmy na vlaku byly poškozeny také koleje, část přejezdu, výhybky a další drážní zařízení. Celkem je škoda vyčíslena na více než 9,5 milionu korun, škody na zdraví budou činit nejméně 3 miliony,“ uvedl technický manažer likvidace Daniel Balihar.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Jiří Růžička byl položen dotaz

Cesta do Tibetu

Nic proti té cestě jako takové, ale je pravda, že jste na oslavu narozenin Dalajlámy letěli za peníze z našich daní dokonce snad vládním speciálem? A pokud ano, jaký má taková cesta pro nás jako občany přínos? A kolik nás přesně stála? PS: Podle mě by u každé zahraniční cesty z našich peněz měly být...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Přirozená obnova a výchova porostů

19:28 Lesy ČR: Přirozená obnova a výchova porostů

Zdravé a odolné lesy obnovované s účelným využitím semen a plodů mateřských dřevin patří k naplněným…