Anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek

02.01.2017 16:52 | Zprávy

Poslední 12. ročník Ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek aneb rozloučení s absurdními poplatky - mise skončena.

Anketa o nejabsurdnější bankovní poplatek
Foto: Hans Štembera
Popisek: Peníze, ilustrační foto

Server www.bankovnipoplatky.com vyhlašuje poslední 12. ročník ankety „o nejabsurdnější bankovní poplatek“.

  • Hlasování zde

Po 11 letech tradice anket o nejabsurdnější bankovní poplatek jsme se dostali do bodu, kdy už je těžké nalézt skutečně absurdní poplatky, neboť vítězné poplatky se již dalších ročníků nezúčastní. Navíc se v této věci pozitivně vyvíjí i samotný bankovní trh. Zatímco v době prvního ročníku ankety v roce 2005 se to různými absurdními poplatky v sazebnících bank jen hemžilo a nikdo proti tomuto fenoménu nebojoval, po jedenácti letech jsme někde jinde. Mnoho absurdních poplatků zaniklo, nebo se uplatňují jen výjimečně, hlavní slovo mají nyní účty zdarma, nebo bezplatné účty s určitými podmínkami a nesmyslné a iritující poplatky ustupují stále více do pozadí. Důkazem je i pokles výnosů z poplatků a provizí za celý bankovní trh již čtyři roky po sobě.

Můžeme tak po jedenácti letech ankety konstatovat, že je naše mise v této konkrétní oblasti splněna, tedy „mission accomplished“. Boj proti poplatkové politice našich bank i jedenáct ročníků anket přineslo své výsledky a díky tomu mohli klienti ušetřit na absurdních poplatcích miliardy korun.

Poděkování si zaslouží jak veřejnost, tedy klienti bank, kteří v naší anketě hlasovali a kterých bylo 395.463 za celých jedenáct let historie našich anket. Poděkování si zaslouží naši partneři, kteří pomohli zpřístupnit a zpopularizovat anketu u co největšího počtu svých čtenářů a uživatelů.

Poděkování si ale zaslouží i banky, které ukázaly, že dokážou porozumět veřejnosti a svým klientům a vnímají zpětnou vazbu, jakkoliv může být kritická. Toto speciální poděkování bankám, dokazuje, že historickým smyslem ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek nebylo představovat banky a jejich chování jako nepřítele klientů, ale zprostředkovat bankám názory a nálady veřejnosti a poskytnout jim argumenty pro jejich akcionáře, proč není dobré vydělávat na absurdních a neodůvodněných či nelogických poplatcích. Banky tuto naši snahu v zásadě pochopily a postupně velkou většinu anketou vyhodnocených nejabsurdnějších poplatků zrušily.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Mgr. Aleš Dufek byl položen dotaz

Pozitivní diskriminace

Na jednu stranu odsuzujete pozitivní diskriminaci, na druhou stranu vám nevadí, že se jí vaše vláda dopouští? Proč třeba neustále zvýhodňujete Ukrajince? Já to chápal zpočátku, ale po třech letech? A druhá věc, proč už se dnes nemůžou problémy nazývat skutečnými jmény, proč se kolem některých našlap...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

CzechInvest: Český polovodičový průmysl jako priorita

16:14 CzechInvest: Český polovodičový průmysl jako priorita

Význam rozvoje polovodičového průmyslu a jeho role v budoucí prosperitě české ekonomiky.