ArcelorMittal: Edukační kampaň „Dávej na sebe pozor!“ zavítá i do mateřských škol

28.09.2013 10:25

Dnes startuje druhý ročník vzdělávací kampaně „Dávej na sebe pozor!“ k prevenci úrazů pro děti z Moravskoslezského kraje. Didaktické obrázky malířky Vlasty Švejdové opět upozorní na rizikové situace, se kterými se mohou děti potkat doma i venku.

ArcelorMittal: Edukační kampaň „Dávej na sebe pozor!“ zavítá i do mateřských škol
Foto: Archiv
Popisek: Arcelor Mittal

Tentokrát se projekt nebude zaměřovat jen na dětská oddělení nemocnic, ale dostane se i do mateřských škol. Edukační plakáty, kartičky a omalovánky navíc poprvé doplní divadlo klaunů, kteří děti interaktivní formou upozorní na možné nástrahy ohrožující jejich zdraví. Projekt pořádá klub Kiwanis, jehož dlouholetým partnerem v oblasti prevence zdraví a bezpečnosti je společnost ArcelorMittal Ostrava.

„Protože děti většinou nemohou přesně posoudit a předvídat nebezpečí, je na nás, abychom jim v tomto ohledu pomohli. Následky dětských úrazů mohou být velmi závažné. Je proto dobře, že edukační kampaň ‚Dávej na sebe pozor!‘ pokračuje i v letošním roce,“ uvedl MUDr. Jan Boženský, primář Dětského oddělení Vítkovické nemocnice a odborný garant projektu.

Ve vyspělých zemích jsou úrazy nejčastější příčinou úmrtí dětí a mládeže – na svědomí jich mají nejméně polovinu. Pozor by si děti měly dávat na auta a pády, ty jsou nejčastější příčinou těžkých zranění či ohrožení na životě. Další zdravotní komplikace má na svědomí popálení nebo otravy. Zbytečné ale ne výjimečné je také utonutí dítěte. Právě těmto úrazům mohou děti předejít, pokud umí včas rozeznávat nebezpečí. K tomu jim mají pomoci edukativní obrázky i interaktivní divadelní hra.

Obrázky s tematikou bezpečnosti a zdraví malířky Vlasty Švejdové se používaly již v 80. letech. Je pro mě osobně důležité, že mohu přispět k tolik významnému vzdělávání dětí v oblasti zdraví a bezpečnosti,“ řekla malířka. Díky projektu „Dávej na sebe pozor!“ zažívají její výchovné obrázky návrat. Nově jsou doplněné jednoduchými básničkami Radima Raszky, zaměstnance ArcelorMittal Ostrava, a ulehčí dětem zapamatovat si různé hrozby.

Kampaň letos poprvé zavítá i do třiceti mateřských škol. Kromě edukačních materiálů budou děti vzdělávat také klauni se scénkami prezentujícími různá rizika. „V dnešní době je prevence a osvěta vzniku rizik velmi důležitá, proto jsem moc ráda, že vznikl tento projekt a děti mají možnost vzdělávání veselým a hravým způsobem. Baví je divadlo, klauni i obrázky, proto si poznatky osvojují zcela přirozeně," sdělila Michaela Michálková, ředitelka mateřské školy Šenov.

Dětská úrazovost se v České republice pohybuje nad průměrem okolních států. Kampaň má za cíl změnit tuto statistiku a naučit děti chránit samy sebe. „Naše organizace dlouhodobě podporuje nemocné děti a na tento konkrétní projekt jsme velmi hrdí. Chtěla bych poděkovat našemu partnerovi, huti ArcelorMittal Ostrava, se kterým jsme letos kampaň rozšířili. Věříme, že přinese viditelné snížení četnosti dětských úrazů,“ dodala Eva Pastušková, generální ředitelka Kiwanis klubu Ostrava.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

22:03 Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

Počínaje prvním březnovým pondělím začala Česká pošta na vybraných poštách testovat inovované stejno…