„Panuje shoda všech hejtmanů, že peníze z vládní rozpočtové rezervy by měly jít na opravy silnic II. a III. tříd,“ říká předsedkyně Rady Asociace krajů ČR a hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová a dodává: „Finance by měly jít prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury, státní dotaci totiž nelze poskytnout přímo na zvýšení mezd, když kraje řidiče nezaměstnávají, mají smlouvy s dopravci.“
„Přerozdělení podle počtu objednaných kilometrů je jediným spravedlivým řešením. I stejně velké kraje mohou mít jinou strukturu venkovských sídel,“ říká hejtman Pardubického kraje Martin Netolický a dodává: „Částka je polovina nákladů, které kraje v kontextu se zvýšením mezd řidičů autobusů musely vydat. Je to kompromis se skřípěním zubů. V případě našeho kraje takto vypočítané peníze budou de facto stačit, situace v dalších krajích je ale odlišná.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
Asociace krajů , kompenzace , mzdy , řidiči , TZ
autor: Tisková zpráva
Pokorná Jermanová (ANO): Emisní povolenky schválila Fialova vláda a teď proti tomu falešně bojuje
A kdo schválil a podepsal Green Deal? A co jste udělali pro jeho zrušení, jak jste slibovali? Podle mě jste jak jeden za 18 a druhý bez dvou za 20
Další články z rubriky

22:42 Česká pošta: Zpráva o udržitelném rozvoji za rok 2024
Zpráva o udržitelném rozvoji České pošty za rok 2024 přináší informace o našem přístupu k životnímu …
- 19:44 SFŽP: O hrdinech zelené energie i spravedlivé transformaci
- 16:47 Ústavní soud: K právním okolnostem aktivního ukončení života
- 13:43 Nadace ČEZ: Osvětlení přechodu zvýší bezpečnost chodců v Lázních Bohdaneč
- 10:46 DPP: Stanice metra Libuš na trase D dostala výtvarnou podobu
- 7:33 Lesy ČR: Vodní nádrž Dachova u Hořic obnovena