„Nechceme-li, aby se Praha s novou dopravní kapacitou doslova zavalila auty, je souběžná větší regulace dopravy nutná z důvodu předběžné opatrnosti. Od nefunkční regulace se dá vždycky ustoupit, naopak, když si někam pustíte moc aut, už jen velmi těžko je budete odtud dostávat pryč. Karmelitská a Smetanovo nábřeží jsou toho dlouhodobě smutným příkladem,“ říká Vratislav Filler, dopravní expert a člen sdružení Auto*Mat, které se snaží zlepšovat pražský veřejný prostor už deset let.
Pokud chce Praha skutečně zklidnit centrum, což je smyslem Blanky, měla by učinit následující tři kroky:
* Ihned po zprovoznění tunelu odklonit z centra tranzitní automobilovou dopravu (bez dopadu na rezidenty). Tranzit, který v tuto chvíli ulicím Malé Strany a Starého Města vůbec nic nepřináší, bude mít dostatek volného prostoru v tunelech Městského okruhu (Strahovském a v Blance). Maximum tranzitu je třeba dostat z centra ihned - především proto, aby se do Blanky kapacity nepřesunula nově vzniknuvší doprava z vnějších částí města na úkor dopravy stávající.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva