Auto*Mat: Klimatický plán Prahy 2030 - v silniční dopravě zeje díra

11.05.2021 20:29 | Zprávy

Rada hlavního města Prahy schválila 10. května návrh Klimatického plánu hl. m. Prahy do roku 2030, jehož cílem je do deseti let snížit uhlíkovou stopu města na polovinu. Cíle v dopravní část plánu jsou ovšem podle spolku AutoMat nedosažitelné. Město v něm například vůbec nepočítá s klimatickými dopady velkých dopravních staveb, jako je Městský okruh a Radlická radiála.

Auto*Mat: Klimatický plán Prahy 2030 - v silniční dopravě zeje díra
Foto: auto-mat.cz
Popisek: Auto*mat, logo

Kapitola klimatického plánu týkající se soukromé a komerční dopravy tvoří asi desetinu plánovaného poklesu emisí. V této kapitole mají emise z roku 2010 klesnout o 27 %.

„Navrhovaná opatření jako mýto, regulace parkování a podpora bezemisní dopravy jsou sice v principu správně, jejich dopady ale klimatický plán značně nadhodnocuje,“ tvrdí Vratislav Filler ze spolku AutoMat, který se dlouhodobě věnuje udržitelné dopravě a rozvoji Prahy.

Více než polovinu poklesu emisí v dopravě (pokles o 15 %) má v návrhu plánu zajistit zavedení mýta. Pozitivní dopad mýta v návrhu je podle spolku nejméně trojnásobně nadhodnocený. V návrhu dále vůbec není započítaná tzv. indukovaná doprava z velkých dopravních staveb (velké dopravní stavby nabízejí vyšší dopravní komfort a generují tak větší dopravní výkon). Radlická radiála a Městský okruh společně povedou ke zvýšení dopravního výkonu silniční dopravy v celé Praze o zhruba 6 % krátkodobě a nejméně o 10 % do několika let po zprovoznění. I přes zvýšení plynulosti tedy tyto nové městské dálnice do Prahy přitáhnou další auta a k tomu sníží konkurenceschopnost veřejné dopravy. Zlepšení plynulosti navíc bude jen dočasné, mýto nelze uvalit na celou Prahu, uvádí v tiskové zprávě AutoMat.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Občanství politiků

Také si myslím, že by ministr a nejen on, ale všichni politici, co zde chtějí kandidovat měli mít české občanství. Navrhnete to tedy dát do Ústavy? Pokud vím, nyní musí mít české občanství snad jen prezident nebo ani ten ne? A souhlasíte se mnou, že by se to mělo týkat všech politiků, i třeba těch k...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP a odborové organizace se dohodly na dodatku ke kolektivní smlouvě

11:27 DPP a odborové organizace se dohodly na dodatku ke kolektivní smlouvě

Vedení DPP a všechny odborové organizace, působící v DPP, podepsaly dodatek ke stávající kolektivní …