Auto*Mat: Průjezd Blankou může stát i 112 korun!

07.09.2013 16:00

Každý automobil projíždějící tunelovým komplexem Blanka vyjde město minimálně na 40 korun. Cena by ale mohla být téměř trojnásobná! Vyplývá to z propočtů vypracovaných pro iniciativu Auto*Mat analytickou skupinou Cyklisté sobě. Odborníci proto volají po řízeném koncepčním jednání města a zavedení dopravního masterplánu.

Auto*Mat: Průjezd Blankou může stát i 112 korun!
Foto: Hans Štembera
Popisek: Silnice, ilustrační foto

„Když rozpočítáme pořizovací cenu a provozní náklady tunelu na 75 let, tak při průměrném průjezdu 60 tisíc aut denně bude stát jeden průjezd tunelem 40 Kč. Touto částkou bude magistrát dotovat průjezd každého automobilu,“ popisuje výpočet dopravní expert Vratislav Filler. „S ohledem na zátěž, kterou tunely pro magistrátní rozpočet představují, je nutné zvažovat zda by nebylo lepší řešit příliš velké množství automobilů v pražských ulicích například zavedením mýtného.“ Pokud by ale město chtělo provozovat Blanku komerčně, musela by cena za průjezd tunelovým komplexem činit 112 korun!

Řešení dopravních problémů Prahy Blanka přitom výrazněji nepomůže, naopak vytvoří nové problémy na návazných komunikacích na Praze 6 a 8. Zejména pěší a cyklisté budou trpět kvůli nevhodným řešením parteru a mimoúrovňových křižovatek vytvářejících bariéry, například na Prašném mostě. „Negativní důsledky zprovoznění Blanky půjde kompenzovat jen zčásti. Bude nutné zahájit práce na humanizaci magistrály, zlepšit kvalitu veřejné dopravy v centru, a zajistit, aby zprovoznění Blanky nepřetížilo návazné komunikace,“ uvažuje Filler. Podrobně o tom iniciativa Auto*Mat informovala na svém webu http://www.auto-mat.cz/kauzy/blanka/co-se-stane-po-dostavbe-tunelu/.

I přes to, že primátor Tomáš Hudeček slíbil zaměřit se na dopravní zklidňování centra, budou si Pražané muset zvyknout, že přišli o desítky miliard korun. „Následky si Praha ponese ještě léta. Aby se město v budoucnu vyvarovalo podobných neuvážených kroků, musí řešení pro všechny druhy dopravy plánovat společně. Praha musí mít jasný cíl, kolik cest se za deset let má vykonat autem, veřejnou dopravou nebo jinak, a nutně potřebuje dopravní masterplán,“ uzavírá Filler.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

Navrácení Ukrajinců

Proč by měli Ukrajinci, kteří už na Ukrajině nežijí třeba 20 let jít nyní za Ukrajinu bojovat? Nebo i ti, co jít bojovat nechtějí z jakýchkoliv důvodů, proč je nutit? Navíc nechápu to, že nejdřív jste vehementně podporovali přijetí uprchlíků z Ukrajiny a teď je zas tlačíte k návratu. Zamýšlel jste s...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Účastníci pochodu Náměšť-Čučice se v sobotu projdou i po opraveném historickém mostu

7:23 Lesy ČR: Účastníci pochodu Náměšť-Čučice se v sobotu projdou i po opraveném historickém mostu

Historický Čertův most zrekonstruovaly za půl milionu korun Lesy České republiky v národní přírodní …