Auto*Mat: Průjezd Blankou může stát i 112 korun!

07.09.2013 16:00 | Zprávy

Každý automobil projíždějící tunelovým komplexem Blanka vyjde město minimálně na 40 korun. Cena by ale mohla být téměř trojnásobná! Vyplývá to z propočtů vypracovaných pro iniciativu Auto*Mat analytickou skupinou Cyklisté sobě. Odborníci proto volají po řízeném koncepčním jednání města a zavedení dopravního masterplánu.

Auto*Mat: Průjezd Blankou může stát i 112 korun!
Foto: Hans Štembera
Popisek: Silnice, ilustrační foto

„Když rozpočítáme pořizovací cenu a provozní náklady tunelu na 75 let, tak při průměrném průjezdu 60 tisíc aut denně bude stát jeden průjezd tunelem 40 Kč. Touto částkou bude magistrát dotovat průjezd každého automobilu,“ popisuje výpočet dopravní expert Vratislav Filler. „S ohledem na zátěž, kterou tunely pro magistrátní rozpočet představují, je nutné zvažovat zda by nebylo lepší řešit příliš velké množství automobilů v pražských ulicích například zavedením mýtného.“ Pokud by ale město chtělo provozovat Blanku komerčně, musela by cena za průjezd tunelovým komplexem činit 112 korun!

Řešení dopravních problémů Prahy Blanka přitom výrazněji nepomůže, naopak vytvoří nové problémy na návazných komunikacích na Praze 6 a 8. Zejména pěší a cyklisté budou trpět kvůli nevhodným řešením parteru a mimoúrovňových křižovatek vytvářejících bariéry, například na Prašném mostě. „Negativní důsledky zprovoznění Blanky půjde kompenzovat jen zčásti. Bude nutné zahájit práce na humanizaci magistrály, zlepšit kvalitu veřejné dopravy v centru, a zajistit, aby zprovoznění Blanky nepřetížilo návazné komunikace,“ uvažuje Filler. Podrobně o tom iniciativa Auto*Mat informovala na svém webu http://www.auto-mat.cz/kauzy/blanka/co-se-stane-po-dostavbe-tunelu/.

I přes to, že primátor Tomáš Hudeček slíbil zaměřit se na dopravní zklidňování centra, budou si Pražané muset zvyknout, že přišli o desítky miliard korun. „Následky si Praha ponese ještě léta. Aby se město v budoucnu vyvarovalo podobných neuvážených kroků, musí řešení pro všechny druhy dopravy plánovat společně. Praha musí mít jasný cíl, kolik cest se za deset let má vykonat autem, veřejnou dopravou nebo jinak, a nutně potřebuje dopravní masterplán,“ uzavírá Filler.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Tomio Okamura byl položen dotaz

Co je podle vás příčinou vašeho neúspěchu?

Podle mě to souvisí i s tím, že se jste chytli papalášské manýry. Už jsem to třeba psala panu Fialovi, když tvrdil, jak je neetické někomu odebrat náhrady, když nepracuje a co myslíte, odpověděl mi alespoň? Ne. Vám už také většina z nás nestojí ani za odpověď. Dřív jste byli mnohem otevřenější. Naví...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

AOPK ČR: Akce v terénu, které pořádá Dům přírody Brd, si navštěvníci oblíbili

20:48 AOPK ČR: Akce v terénu, které pořádá Dům přírody Brd, si navštěvníci oblíbili

Dům přírody Brd v létě oslaví rok od svého otevření. Lidé si do nového návštěvnického střediska hned…