Autodrom Most: Pravidelná údržba polygonu se zaměřila na osvětlení

13.07.2020 14:30

Pravidelnou komplexní údržbou prošly minulý týden výcvikové plochy polygonu mosteckého autodromu.

Autodrom Most: Pravidelná údržba polygonu se zaměřila na osvětlení
Foto: Autodrom Most
Popisek: Výcvikové plochy polygonu mosteckého autodromu procházejí údržbou jedenkrát ročně

„Tentokrát jsme se více zaměřili na opravu a modernizaci osvětlení vodních překážek a jednotlivých ploch, a to vzhledem k sérii nočních kurzů pro řidiče vozidel integrovaného záchranného systému,“ upřesnil technický ředitel společnosti AUTODROM MOST Pavel Pech. 

Údržba si vyžádala zhruba 800 tisíc korun a zahrnovala také opravu a výměnu nefunkčních vodních trysek, které zvlhčují kluzné plochy, a seřízení automatické funkce činnosti vodních překážek a kyvné desky. „Při komplexní údržbě spolupracujeme s odbornou rakouskou firmou, která je dodavatelem technologií v areálu polygonu. Snahou je zajistit účastníkům kurzů vyšší komfort a kvalitu při výcviku bezpečné či sportovní jízdy. Umožnilo nám to například zařadit do nabídky i nový kurz sportovní jízdy Intensive pro pokročilé řidiče,“ doplnil Pavel Pech.

K celkové údržbě polygonu přistupují pracovníci technického odboru autodromu jedenkrát ročně, technologie a stav znečištění vodního systému pak kontrolují každý měsíc.

Při nočních kurzech bezpečné jízdy se vystřídají od začátku září do konce listopadu řidiči policejních a hasičských vozidel z celé republiky. „Jde o celostátní projekt navazující na denní kurzy, do něhož je zapojeno vedle našeho polygonu dalších sedm tuzemských center pro zdokonalovací výcvik řidičů,“ upřesnila ředitelka polygonu společnosti AUTODROM MOST Veronika Raková.

Mostecký polygon zahájil provoz v roce 2005 a stále patří k největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel. 

Polygon disponuje kluznou plochou s hydraulickou kyvnou deskou pro simulaci smyku zádní nápravy vozidla a vodními překážkami, kluznou plochou s aquaplaningovou vanou a vodními překážkami pro trénink úhybného manévru a nácvik brzdění za různých adhezních podmínek. Dále asfaltovou cvičnou plochou pro nácvik vzdáleností bezpečného rozestupu mezi vozidly, pozvolného, krizového a nenadálého brzdění na suchu a slalomu na suchu a kluznou plochou se sedmiprocentním sklonem pro nácvik bezpečného průjezdu zatáčkou a plochou s devítiprocentním klesáním se zatáčkou ve tvaru S vybavenou vodními překážkami. Součástí areálu je i offroadová dráha pro nácvik bezpečné jízdy v terénu.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Ing. Klára Dostálová byl položen dotaz

migranti

Dobrý den, prohlášení Nerudové o migrantech jsem taky nepobral. Ale můj dotaz zní, zda se ví, kolik je v ČR aktuálně migrantů? A co si myslíte o migrantech z Ukrajiny? Máme je přijímat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Bezpečnostní rada státu se zabývala vnitřní bezpečností i prognózou možných rizik

13:21 Úřad vlády: Bezpečnostní rada státu se zabývala vnitřní bezpečností i prognózou možných rizik

V pondělí 22. dubna 2024 se ve Strakově akademii uskutečnilo zasedání Bezpečnostní rady státu. Mezi …