Autodrom se loučí se závodní sezonou, nebude chybět evropský šampion Petr Fulín

23.10.2017 16:25

Na sobotu 28. října připravil mostecký autodrom pro své fanoušky rozloučení s letošní závodní sezonou. The Most AUTOSHOW #6 nabídne od 09:00 do 17:00 hodin oblíbené volné jízdy s vlastním vozem po závodním okruhu, cena 150 korun za desetiminutové svezení je více než příznivá.

Autodrom se loučí se závodní sezonou, nebude chybět evropský šampion Petr Fulín
Foto: Autodrom Most/Miroslav Ullman
Popisek: Autodrom Most

Zájemci mohou také zakusit adrenalin na sedadle spolujezdce v upraveném speciálu Subaru. Za volant usedne skutečný expert na mostecký ovál Petr Fulín. V závěrečném závodu evropského poháru cestovních vozů (ETCC) zde začátkem října s přehledem zvítězil, čímž zpečetil průběžné vedení v zasloužený celkový triumf. Šampionem prestižního seriálu se tak stal už potřetí.

Návštěvníci autoshow si ale mohou zazávodit i sami. Stačí se přihlásit do LOUDA CUPu, což je mezi jezdci i diváky stále vyhledávanější jednokolový netradičně pojatý závod s tenisovým míčkem v košíčku na přední kapotě vlastního vozu. Výherce získá zajímavou cenu. „Počet účastníků je omezený, bylo by proto dobré přihlásit se do závodu s předstihem na e-mailovou adresu rakova@autodrom.most.cz,“ uvedla eventová manažerka společnosti AUTODROM MOST Veronika Raková.

Autoshow zaujme všechny členy rodin. Zatímco otcové si mohou vyzkoušet svůj řidičský um a odvážnější maminky se svezou po dráze se zkušeným jezdcem, děti se vyřádí ve skákacím hradu. „K dispozici budou mít i dětské dopravní hřiště, chlapcům a dívkám půjčíme kola či koloběžky a také přilby,“ doplnila programovou nabídku Raková. Více informací o autoshow zájemci najdou zde.

Při sobotním autoshow vyvrcholí zároveň třetí ročník populární soutěže amatérských jezdců na velkém závodním okruhu The Most Challenge. Jezdí se rovněž po celý den, celkové výsledky organizátoři vyhlásí v 17:00 hodin. V soutěži se počítá nejlepší čas na jedno kolo dosažený na velkém závodním okruhu v běžně vyráběném automobilu se sériovými pneumatikami. Podmínkou je platná registrační značka vozu. Průběžný lídr celkového pořadí Aleš Pelikán z Pardubic dosáhl se svým žlutým Ferrari F12 času 01:50,122 minuty. Je tak poslední šance do konečného pořadí ještě zasáhnout.

Zoufat si ale nemusejí ani majitelé vozů slabších kubatur motoru. Od letošního roku platí novinka, která dává šanci na dobré umístění i jim. „Abychom motivovali motoristické fanoušky, jejichž plechoví miláčci se nemohou srovnávat s nadupanými sporťáky, vypsali jsme ceny i pro vítěze každé ze čtyř výkonnostních kategorií,“ vysvětlila Raková.

Absolutní vítěz s nejrychlejším časem absolvuje zdarma okruhovou školu a při jejím úspěšném dokončení obdrží národní licenci závodního jezdce. Usedne také za volant vozu safety car při mosteckém závodě evropského mistrovství okruhových tahačů Czech Truck Prix v příštím roce. Součástí výhry je i možnost absolvovat kurz sportovní jízdy za účasti Petra Fulína. Soutěžící, kteří dosáhnou nejlepšího času v jednotlivých kategoriích, se mohou také bezplatně zúčastnit kurzu sportovní jízdy s Petrem Fulínem.

I když přes zimu závodní speciály odpočívají a mechanici je pilně připravují na novou sezonu, nadšení amatérští jezdci se svých oblíbených jízd po velkém okruhu mosteckého autodromu vzdát nemusejí. „Volné jízdy pokračují už druhým rokem pod názvem The Most Winter Challenge i v zimních měsících. Nejbližší termíny jsou 11. a 25. listopad a 9. prosinec. Další postupně zveřejníme. Jezdí se vždy od 10:00 do 13:00 a od 14:00 do 16:00 hodin, a to za každého počasí,“ doplnila Raková.

Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých tonáží.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

22:03 Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

Počínaje prvním březnovým pondělím začala Česká pošta na vybraných poštách testovat inovované stejno…