Autoshow vítr nesfoukl, soutěž The Most Challenge má nového rekordmana

30.10.2017 16:30

Sobotní rozloučení se závodní sezonou na mosteckém autodromu se vydařilo. Možnosti svézt se vlastním vozem na velkém závodním okruhu při The Most AUTOSHOW #6 využilo mnoho fanoušků motorismu, neodradilo je ani nevlídné počasí se silným nárazovým větrem. Pořadatelé prodali na 700 desetiminutových jízd. Lákala nejspíš i velmi výhodná cena 150 korun.

Autoshow vítr nesfoukl, soutěž The Most Challenge má nového rekordmana
Foto: Autodrom Most
Popisek: Autoshow

Závěrečnými jízdami zároveň vyvrcholil 3. ročník oblíbené soutěže amatérských jezdců The Most Challenge. Celkové prvenství strhl na svou stranu sedmatřicetiletý Jan Popelář z Prahy, když o téměř dvě vteřiny porazil dosud vedoucího jezdce Aleše Pelikána z Pardubic. S Mercedesem AMG GTR Popelář navíc vytvořil nový rekord, poprvé v tříleté historii soutěže pokořil hranici 1:50 minuty a jedno z měřených kol zajel ve velmi solidním čase 1:48,194 minuty. V cíli neskrýval svou radost z dosaženého výkonu, nešetřil však zároveň ani kritikou.

„Vím, že i já jako amatér mohu dosáhnout ještě výrazně lepšího času. Auto totiž splňuje veškeré parametry a vlastnosti, které výrobce avizuje. Chová se na trati naprosto skvěle. Teď už vím, že některé úseky jsem mohl projet mnohem rychleji. Ale je to samozřejmě i o možnosti s autem se sžít, vyjezdit se. K tomu by mi měla dopomoci i závodní licence, kterou díky vítězství v soutěži mohu získat. Neméně se těším i na pilotování safety caru při Czech Truck Prix,“ shrnul své pocity Jan Popelář.

Závodní licenci letošní šampion získá po absolvování bezplatné okruhové školy, jež je součástí výhry. Usedne také za volant vozu safety car při mosteckém závodním víkendu evropského mistrovství okruhových tahačů Czech Truck Prix v září příštího roku. Může také zdarma absolvovat kurz sportovní jízdy za účasti po letošní sezoně již trojnásobného vítěze evropského poháru cestovních vozů (FIA ETCC) Petra Fulína. Soutěžící, kteří dosáhli prvních tří nejlepších časů v jednotlivých kategoriích, se mohou také zdarma zúčastnit kurzu sportovní jízdy s Petrem Fulínem.

Součástí Autoshow byl také LOUDA CUP. Mezi soutěžícími i diváky stále populárnější jednokolový netradičně pojatý závod s tenisovým míčkem v košíčku na přední kapotě vlastního vozu přilákal deset řidičů se smyslem pro recesi. „Jak už název závodů napovídá, o rychlost až tak nejde. Vítězem je totiž vždy ten nejšikovnější. Ukazuje se v tomto případě, že trénink dělá mistry. Zvítězil totiž Roman Beneš starší s vozem Ford Focus. Pravidelně a úspěšně se klání zúčastňuje se svým synem,“ upřesnila eventová manažerka společnosti AUTODROM MOST Veronika Raková.

Dobrou zprávou pro nadšené amatérské jezdce je, že se svých oblíbených jízd po velkém okruhu mosteckého autodromu nemusejí vzdát ani v následujícím období. Zatímco závodní speciály připravují týmy mechaniků na novou sezonu, volné jízdy pokračují už druhým rokem pod názvem The Most Challenge i v zimních měsících. Nejbližší termíny jsou 11. a 25. listopad a 9. prosinec. Jezdí se vždy od 10:00 do 13:00 a od 14:00 do 16:00 hodin, a to za každého počasí.

Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých tonáží.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

22:04 Ministerstvo spravedlnosti: Vítězství v soutěži Úřednický čin roku

Ministerstvo spravedlnosti gratuluje týmu z odboru strategie a koncepce justice, který získal presti…