Avia Motors: Společnost vydává knihu o své historii a pracuje na novém užitkovém elektromobilu

16.12.2019 10:33 | Zprávy

Letošní rok se nese ve znamení stého výročí založení značky AVIA. Současný nositel její tradice podnik AVIA Motors při této příležitosti vydává knihu Století Avie, příběh československé legendy 1919-2019, jejímž autorem je David Hloušek.

Avia Motors: Společnost vydává knihu o své historii a pracuje na novém užitkovém elektromobilu
Foto: Avia
Popisek: Avia

Tento rok si sesterské automobilky AVIA Motors a TATRA TRUCKS patřící do holdingu CZECHOSLOVAK GROUP připomínají zásadní milníky své existence. V obou případech to je sto let existence jejich značek. Zatímco se značka TATRA začala objevovat nejprve na automobilech a až později i na letadlech, u značky AVIA to byla naopak nejdříve letadla a až poté automobily. Významné jubileum AVIA Motors v průběhu tohoto roku připomněla například limitovanou sérií 19 vozů AVIA INITIA ve výročním provedení. Další připomínkou dlouhé historie značky je nyní vydávaná publikace Století Avie, příběh československé legendy 1919-2019.

Knihu napsal David Hloušek, dlouholetý zaměstnanec společnosti a badatel široce obeznámený s děním kolem značky AVIA i podniku. Jak již název knihy napovídá, autor na 368 stranách provede čtenáře historií značky i firmy od jejího počátku v roce 1919, kdy ji založili konstruktéři Pavel Beneš a Miroslav Hajn, až po žhavou současnost. První kapitoly se věnují přerodu malé firmy s truhlářskými zakázkami, výrobou vrtulí a drobnými opravami letadel v jednoho z nejvýznamnějších výrobců letadel pro civilní i vojenské použití v tehdejším Československu a Evropě. Nechybějí také pasáže věnující se době okupace, během níž musela firma vyrábět letadla a letecký materiál pro okupanty. Dále kniha mapuje poválečný vývoj, kdy z výrobních prostor firmy AVIA vedle letadel poprvé vyjížděly i nákladní automobily.

Následující kapitoly popisují licenční výrobu letadel sovětského původu a také přibližují zajímavé, ale mnohdy nerealizované, letecké i automobilové projekty z padesátých a šedesátých let. Nechybí samozřejmě ani zásadní zlom z 60. let, kdy AVIA začala vyrábět lehká užitková vozidla ve francouzské licenci, což mělo zásadní vliv na její další vývoj až do současnosti. Čtenáři se také dočtou všechny podrobnosti o dění po roce 1989, včetně procesu privatizace a změnách ve vlastnické struktuře až po přechod značky a firmy pod křídla holdingu CZECHOSLOVAK GROUP. Popsán je také vývoj nových modelových řad automobilů AVIA až po současný typ INITIA.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Dukovany

Jestli je pravda, že ohledně dostavby Dukovan vaše vláda spoléhá do značné míry na dohody o smlouvách budoucích, jak tvrdí Havlíček, nemyslíte, že je to chyba? Já nevím, ale dá se takovým dohodám věřit? Aby to nedopadlo jako téměř vždy, že se o něco zásadního připravíme. Jak to vidíte vy? Řeší se vů...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa železnic: Obnova teplického nádraží pokračuje

20:16 Správa železnic: Obnova teplického nádraží pokračuje

Rekonstrukce druhé části nádražní budovy v Teplicích se blíží, Správa železnic vybrala projektanta s…