Území Bohdalec – Slatiny – brownfield Strašnice patří mezi sedm největších rozvojových území v metropoli, jeho velká část je zanedbaná a už 17 let ve stavební uzávěře, další část tvoří plochy, které dříve využívalo seřaďovací nádraží Praha -Vršovice.
„Naším přáním bylo, aby Slatiny odpovídaly požadavkům moderní doby, ale také potřebě a touze lidí po spojení s přírodou. Předloni v listopadu jsme proto zadali vypracování studie jejich možné budoucí podoby. Abychom však netvořili jen regionální snovou vizi, ale realistický model vycházející z daných aspektů, spolupracovali jsme od počátku s Institutem plánování a rozvoje hlavního města Prahy. Ten teď hotovou studii, na jejíž výsledné podobě se podíleli i obyvatelé naší městské části a další lidé, které budoucnost této části města zajímá, využije v návrhu připravovaného Metropolitního plánu,“ řekl radní pro územní rozvoj Prahy 10 Bohumil Zoufalík.
Slatiny by měly optimálně spojovat moderní bydlení s dopravní infrastrukturou a zelení. Studie nabízí překonávání bariér městských infrastruktur způsoby, které se již v Evropě používají, jako je například překrytí železničního koridoru obytnou zástavbou, budovami služeb či veřejným parkem. Návrh počítá mimo jiné se vznikem nových železničních zastávek na úseku mezi Hlavním nádražím a Hostivaří a především s novou tramvajovou tratí vedoucí ulicí U Slávie, pod železničním mostem na Bohdalec s pokračováním na Spořilov, nebo do Slatin.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.



