ČD: Modré vlaky zajistí i nadále spojení s Hamburkem

24.05.2014 9:47

České dráhy se dohodly s německým národním dopravcem Deutsche Bahn na pokračování vzájemné spolupráce na lince Praha – Drážďany – Berlín – Hamburk. Od prosince 2015 budou na tuto linku nasazeny soupravy z modernizovaných vozů. Společnosti se zaměří také na posílení marketingu.

ČD: Modré vlaky zajistí i nadále spojení s Hamburkem
Foto: red
Popisek: ČD - logo

České dráhy a německá železnice Deutsche Bahn budou pokračovat ve spolupráci na provozu mezistátního spojení Praha – Drážďany – Berlín – Hamburk i po roce 2015. Smlouva o této kooperaci byla již podepsána.

„Linku do Drážďan, Berlína a Hamburku považujeme za jednu z klíčových mezistátních tras v České republice, proto jsme rádi, že se nám podařilo s Deutsche Bahn, naším tradičním partnerem na této trase, dohodnout další pětiletou spolupráci od změny jízdního řádu v prosinci 2015,“ říká Daniel Kurucz, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah. „Z naší vzájemné spolupráce budou profitovat cestující v domácí i v mezistátní přepravě. Na linku mezi Prahou, Ústím nad Labem, Děčínem a dále do Německa nasadíme od prosince 2015 modernizované, klimatizované soupravy. Cestující budou mít k dispozici vedle vozů 1. a 2. třídy s elektrickými zásuvkami 230 V pro napájení drobné elektroniky také klasický restaurační vůz. Vozy budou vybaveny moderním audiovizuálním informačním systémem a každý spoj nabídne také multifunkční vůz se speciálními místy pro vozíčkáře, cestující s malými dětmi a s prostory pro přepravu jízdních kol,“ upozorňuje na některé novinky na této lince Daniel Kurucz.            

Soupravy Českých drah budou obsluhovat pět ze šesti spojů mezi Českou republikou a Německem. Jeden pár vlaků bude obsluhovat souprava maďarských železnic MÁV, která zajistí přímé spojení Německa se Slovenskem a maďarskou Budapeští přes Prahu a Brno. Tři ze šesti mezistátních spojů mezi Prahou a Berlínem budou pokračovat přímo do Hamburku.    

České dráhy již zahájily přípravu modernizovaných souprav pro linku Praha – Berlín – Hamburk a vyhlásily výběrové řízení na modernizaci až 71 expresních vozů Siemens a na modernizaci a z části také přestavbu 22 osobních vozů zakoupených od ÖBB. Předpokládaná výše obou kontraktů je přibližně 922 milionů Kč.    

České dráhy uzavřením dohody s Deutsche Bahn upevnily svou pozici v mezistátní přepravě ve střední Evropě a zajistily pro naše občany kvalitní, rychlé a komfortní spojení do sousedních států a na evropskou železniční síť. Díky kooperaci Českých drah s DB budou pro Čechy snadno dostupné rychlovlaky ICE a spoje EC / IC z Drážďan, Berlína a Hamburku do dalších míst v západní Evropě. Spolupráce s ÖBB přináší na linku mezi Prahou a Brnem komfortní soupravy railjet, nejmodernější vlakové soupravy v České republice, a navíc napojuje naši zemi na nový evropský přestupní uzel Vídeň hlavní nádraží. České dráhy nyní prostřednictvím velkoprostorových vozů typu Bdmpee modernizují také soupravy vlaků EuroCity z Prahy do Budapešti, z Prahy do Žiliny a v kooperaci s PKP Intercity obnoví také přímé rychlé denní spojení Prahy s Varšavou.

Informace o spojení Praha – Drážďany – Berlín – Hamburk od prosince 2015:   

v provozu bude 6 párů vlaků EuroCity, z toho 5 párů bude zajištěno soupravami ČD v modrém korporátním nátěru českého národního dopravce;

spoje pojedou ve 2hodinovém intervalu, 3 ze 6 vlaků budou pokračovat z Berlína do Hamburku, jeden vlak pojede přímo z Německa přes Prahu a Brno do Bratislavy a Budapešti;

spoje budou sestaveny z jednoho až dvou vozů 1. třídy, restauračního vozu a z několika vozů 2. třídy s různým uspořádáním míst, vedle vozů s oddíly budou v soupravě zařazeny vždy jeden multifunkční (bezbariérový, místa pro jízdní kola) velkoprostorový a jeden běžný velkoprostorový vůz;

ve vlaku bude zařazen vůz s bezbariérovou úpravou pro vozíčkáře (místa pro umístění vozíku, bezbariérové WC);

souprava bude kompletně klimatizovaná a vybavená moderními toaletami s uzavřeným systémem;

cestující budou mít k dispozici také tyto služby:

nabídka jídel a nápojů v restauračním voze s barem, roznáška občerstvení formou minibaru;

vyhrazená místa pro cestující s dětmi;

elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky ve všech vozech 1. a 2. třídy;

přeprava jízdních kol;

spoje budou vedeny elektrickou lokomotivou řady 380 Českých drah, ČD v této souvislosti očekávají, že Škoda Transportation dokončí schvalovací proces v Německu pro požadovanou rychlost 200 km/h. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

20:48 SÚKL: MUDr. Tomáš Boráň byl jmenován ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv

Ředitelem Státního ústavu pro kontrolu léčiv se 1. května 2024 stal MUDr. Tomáš Boráň. Na základě vý…