ČD: Taurus v modrém nese jméno „Spirit of Brno“

21.09.2013 20:37

Dnes, 18. září, zástupci ČD, ÖBB a Siemens společně s představiteli kraje a města slavnostně pokřtili lokomotivu řady 1216 Taurus, první v korporátním designu ČD, která nese jméno „Spirit of Brno“.

ČD: Taurus v modrém nese jméno „Spirit of Brno“
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Rozšiřuje flotilu stávajících lokomotiv Taurus, které jsou řazeny na mezinárodní spoje z Vídně přes Brno a Prahu do Německa. Od prosince 2014 začnou tyto lokomotivy pravidelně jezdit s komfortními soupravami Railjet.

První elektrické vysokorychlostní lokomotivy Taurus byly uvedeny do provozu před čtrnácti lety. V Česku jsou pravidelně k vidění od 14. prosince 2008. Cestující se s nimi setkávají na mezinárodních vlacích EC z Rakouska přes Českou republiku do Německa.

Lokomotivy Taurus jsou určené pro provoz na evropských tratích se střídavou i stejnosměrnou trakcí. Pracují na bázi moderní technologie třífázových asynchronních pohonů určených pro univerzální lokomotivy nejvyšší výkonové kategorie a nabízejí mimořádně vysokou spolehlivost. Lokomotiva společnosti Siemens je držitelkou světového rychlostního rekordu. Získala jej 2. září 2006 na vysokorychlostní trati Ingolstadt – Norimberk, konkrétně v úseku mezi městy Kinding a Allersberg. Při experimentu s připojeným měřicím vozem jela rychlostí 357 kilometrů za hodinu, čímž překonala dosavadní rekord o 26 km/h z roku 1955. Šlo přitom o sériovou lokomotivu bez zvláštních úprav, pouze u jejího počítačového řídicího systému byla odstraněna rychlostní omezení, která jsou jinak u těchto strojů nastavená na 230 km/h, standardní stěrače a sněžný pluh.

Od prosince 2014 budou lokomotivy Taurus jezdit s moderními soupravami Railjet, které přinesou komfortnější a rychlejší cestování z Grazu přes Vídeň a Brno do Prahy. V současnosti jsou vyrobeny všechny hrubé stavby vozů pro první soupravu Českých drah, část vozů je již ve fázi konečné montáže, a pokračuje se ve výrobě vozů z druhé a třetí soupravy. První zkušební jízdy se plánují již v polovině příštího roku. Všech sedm modrých souprav pod obchodním názvem ČD Railjet vyjede v prosinci 2014.

Railjet spojení Graz – Vídeň – Brno – Praha

ČD s ÖBB zavedou od prosince 2014 na trati Graz – Vídeň – Brno – Praha spoje Railjet ve dvouhodinovém intervalu. V provozu budou tři červené rakouské a sedm českých souprav v modré barvě. Vlaky Railjet Graz – Praha budou vedeny přes vídeňské hlavní nádraží. Díky tomu budou moci cestující využít pohodlné a přímé spojení bez přestupů z Prahy do Vídně, resp. do Grazu. Výrazně se zvýší kvalita cestování také mezi oběma největšími městy České republiky Prahou a Brnem. Zde nabídne Railjet atraktivní alternativu k přetížené dálnici a služby šité na míru různým skupinám cestujících: například business class pro manažery, nebo dětské kino pro rodiny s dětmi.

Stejný servis také v ČD Railjet

Railjety zakoupené ČD a vyráběné společností Siemens se budou skládat ze 7 vozů a nabídnou 442 míst k sezení: Pět vozů 2. třídy s 384 místy, restaurační vůz a řídicí vůz s business class se 6 místy a s 1. třídou o 42 místech. ČD Railjet nabídne stejný komfort a veškerý servis, který zákazníkům nabízí rakouské soupravy. Všechny mají restauraci a k dispozici je také Wi-Fi. Každý vůz je vybaven přehledným informačním systémem. Moderní monitory informují o aktuální rychlosti, průběhu cesty, momentální poloze vlaku a následující zastávce. Elektronický rezervační systém umožňuje snadné nalezení místa k sezení. ČD Railjet nabídne také přepravu jízdních kol a úplnou novinkou na českých tratích bude dětské kino.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Žádost o důchod s detektivní zápletkou - šetření až do složek StB

16:46 Ombudsman: Žádost o důchod s detektivní zápletkou - šetření až do složek StB

Šetření v případě českého seniora žijícího v USA se změnilo v pátrání po důkazech, které by České sp…