Na nové lince pojede denně osm párů přímých vlaků. „Jsme velmi rádi, že České dráhy společně s DB Regio nabídnou zdejším obyvatelům i návštěvníkům pravidelné železniční spojení, po kterém tak dlouho volali. Trasa linky přes Německo přinese lidem ze Šluknovského výběžku časovou úsporu při cestování do Děčína. Nejvýhodnější bude linka pro cestující ze západní části výběžku. Konkrétně občanům Dolní Poustevny se cestovní doba zkrátí o polovinu,“ uvedl náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Michal Štěpán. Zatím trvá cesta z Dolní Poustevny do Děčína 133 minut, od 5. července 2014 se dostanou občané Dolní Poustevny do Děčína za 65 minut.
Na základě Usnesení vlády ČR č. 39/2006 a Ujednání mezi vládou ČR a SRN o hraničních přechodech na společných státních hranicích z téhož roku připravila Správa železniční dopravní cesty opravu na české straně. Vlastní stavební práce se uskutečnily v létě 2009 během 45denní nepřetržité výluky. Kromě rekonstrukce železničního spodku a svršku na několika kilometrech trati se stavbaři zaměřili také na nádraží v Dolní Poustevně, kde vzniklo úrovňové nástupiště v délce 45 m s nástupní hranou 550 mm nad kolejí a přístřešek pro cestující. Práce na přilehlém úseku dále zahrnovaly opravu jednoho mostu a rekonstrukci několika železničních přejezdů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: České dráhy